login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 achtergronden waarvan de 2e in HTML. (Opgelost)

Offline Odylle - 09/11/2015 13:26 (laatste wijziging 09/11/2015 13:29)
Avatar van OdylleLid Hallo.

Wie kan mij helpen met het volgende: Ik wil graag dat de social media icons, logo , menu's, foto's en footer voor de groene afbeelding/achtergrond met de oranje balk komen.
De website ziet er dan als volgt uit: eerst de afbeelding met de paprika's dat is de (1ste) achtergrond en dan daarvoor de groene afbeelding/achtergond met de oranje balk.
Dus de groene afbeelding zal dan de 2e achtergrond zijn van de website.
Het lukt wel om de groene afbeelding/achtergrond met balk in mijn html code te plaatsen maar de social media icons, logo etc komen dan onder de afbeelding. Hoe pas ik de html code aan zodat de social media icons, logo, menu's, foto's en footer voor de afbeelding komen?
De afbeelding met de paprik's wil ik graag in alle pagina's dus deze staat in mijn Css maar alleen de index pagina bevat de groene achtergrond met oranje balk en staat daarom in mijn Html. De andere pagina's krijgen dan een andere afbeelding/achtergrond.

Wie kan mij helpen?

http://www.plaatscode.be/dump-142480-Colombia.txt

Mvg,
Odylle[plaatscode=html4strict]

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 09/11/2015 14:31
Avatar van Thomas Moderator Omdat dit een (sterk) visueel aangelegen vraag is is het wellicht handiger als je ergens een afbeelding/voorbeeldsite hebt waarbij je (eventueel ook via aparte afbeeldingen) aangeeft wat je probeert te bereiken.

Met het bovenstaande verhaal + code kan ik mij namelijk geen enkele voorstelling maken van wat je bedoelt zonder (heel veel) moeite te doen om te reconstrueren wat er uberhaupt gebeurt.

Ook in dit geval gaat de uitdrukking "een foto zegt meer dan duizend woorden" op denk ik.
Offline Odylle - 09/11/2015 16:56
Avatar van Odylle Lid Hallo,

Ik heb wel 2 jpg bestanden maar het lukt me niet om deze te plaatsen. Als ik het via plaatscode.be probeer dan staat er dit bestandstype is niet toegestaan. Hoe zou ik het anders kunnen plaatsen?

Mvg,
Odylle
Offline Thomas - 09/11/2015 17:10
Avatar van Thomas Moderator Euh, heb je nergens wat webruimte?

Anders zijn er zat gratis alternatieven.
Offline Odylle - 09/11/2015 17:48
Avatar van Odylle Lid Hallo,

Hierbij 2 voorbeelden:

Voorbeeld hoe het er nu uitziet:
http://postimg.org/image/5ccf1hv3z/

Voorbeeld hoe ik het graag zou willen hebben:
http://postimg.org/image/llxzqnge7/

Mvg,
Odylle
Offline Thomas - 10/11/2015 18:00 (laatste wijziging 10/11/2015 18:01)
Avatar van Thomas Moderator Je zou meerdere achtergrond-afbeeldingen over elkaar kunnen zetten op de volgende manier:
- de paprika's stel je in als achtergrond-afbeelding van je body
- de groengele afbeelding zou je bijvoorbeeld in kunnen stellen als achtergrond-afbeelding van je content-div

De afgeronde hoeken kun je tegenwoordig regelen met CSS(3) middels de border-radius property.

(en plaatjes maken dit vraagstuk zooooveel eenvoudiger )
Offline Odylle - 10/11/2015 19:21
Avatar van Odylle Lid Bedankt voor je reactie maar wat is de
Html code voor een achtergrond-afbeelding
van een content-div? Kun je hier een
voorbeeld van geven?

Mvg,
Odylle
Offline Thomas - 10/11/2015 21:41
Avatar van Thomas Moderator Door middel van het CSS stijl-attribuut background kun je een aantal achtergrond-eigenschappen -zoals een achtergrondafbeelding- instellen.

Via het style-attribuut of een CSS-klasse kun je deze opmaak koppelen aan een HTML-element.
Offline Odylle - 11/11/2015 15:23
Avatar van Odylle Lid Hoi,

Bedankt voor je uitleg. Het is gelukt.

Mvg,
Odylle
Offline Thomas - 11/11/2015 16:09
Avatar van Thomas Moderator Gelieve het topic te markeren als zijnde opgelost, waarbij je tevens kunt aangeven (door een specifiek bericht te selecteren) welke reactie tot de oplossing leidde of welke reactie de oplossing bevat.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s