login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier aanmaken HTML

Offline Sanne89 - 22/09/2015 12:14
Avatar van Sanne89Nieuw lid Hallo,

Ik ben bezig met een website in Moonfruit.com. Nu heb ik een overzicht met foto's van banken op de pagina staan. Achter deze foto's moet een offerte formulier komen. Als mensen deze invullen krijg ik een mailtje met de aanvraag qua kleur, uitvoering e.d.

Maar nu heb ik het even getest met verschillende scriptjes die ik in een html-snippet zet, maar elke keer als het formulier ingevuld wordt en naar mij verstuurd wordt, weet ik niet om welke bank het gaat.

Weet iemand waar ik een online formulier kan aanmaken, en daarin een afbeelding kan plaatsen? Of dat ik er een soort van id-nummer aan kan geven?

Ik ben zelf namelijk niet zo'n ster in het HTML-en.:)

Mvg,
Sanne ten Caat

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 22/09/2015 12:23
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ik ken Moonfruit.com niet, dus ook lastig in te zien wat precies de mogelijkheden zijn.

Hoe wordt het formulier bijvoorbeeld naar jou toegezonden? Dit kan niet met HTML, maar zou met b.v. PHP kunnen zijn.

Je hebt een referentie nodig. Bijvoorbeeld door via de URL een parameter mee te geven (formulier.html?id=123). Vervolgens kun je die parameter in je formulier opnemen (als je PHP o.i.d. kan gebruiken).

Heb je misschien een link waar we mee kunnen kijken?
Offline Sanne89 - 22/09/2015 12:53
Avatar van Sanne89 Nieuw lid Ik heb hieronder een link met de video staan. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

www.chesterweb.nl/allstars/20150922_124642.wmv
Offline Thomas - 22/09/2015 14:50 (laatste wijziging 22/09/2015 14:55)
Avatar van Thomas Moderator Op dit moment bevat dat formulier helemaal geen indicatie om wat voor bank het gaat (EDIT: of heeft elke bank zijn eigen formulier?).

Je zult dus sowieso op een of andere manier een formulierveld moeten toevoegen zodanig dat:
- het de gebruiker / de klant duidelijk wordt om welke bank het gaat
- de ontvanger uit de informatie die het formulier doorstuurt ook kan afleiden welke bank het betrof

Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen met een dropdownmenu. Hier zou je nog functionaliteit aan kunnen koppelen die een foto laat zien op grond van de keuze die iemand heeft gemaakt, en meeverandert als de keuze verandert.

De vraag is, door welke factoren wordt bepaald welke foto je toont? Is dit enkel het type bank, of ook het aantal zitplaatsen en kleur? Mogelijk zijn bepaalde combinaties ook niet beschikbaar? In dat geval zul je extra logica in je formulier in moeten bouwen.

Ik heb trouwens een déja-vu .
Offline Sanne89 - 23/09/2015 09:12
Avatar van Sanne89 Nieuw lid Ja dat is ook juist de bedoeling, maar ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen. Dropdown menu heb ik ook al aan gedacht maar daar is mijn collega niet zo voor.

Haha dat kan kloppen. 
Offline Thomas - 24/09/2015 14:20
Avatar van Thomas Moderator Misschien is het handig om wat zaken te gaan scheiden.

Maak eerst een (functionele) opzet van hoe je het formulier er uit wilt laten zien, nog even los van alle techniek. Maar wel zodanig dat je alle gewenste informatie door kunt geven (dit moet ook op een of andere manier tot uiting komen in het formulier, bijvoorbeeld: elk bankstel heeft zijn eigen formulier dat je presenteert met een achtergrondplaatje of showmodel van het bewuste bankstel, later kun je hier een technische implementatie voor verzinnen zodat je weet welk formulier iemand had ingevuld).

---

Als je daar overeenstemming over hebt bereikt kun je gaan nadenken over de technische kant van het verhaal: hoe krijg ik deze informatie van A naar B "onder de motorkap".

Maar begin dus eens met het ontwerp :]. Puur visueel.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s