login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CakePHP 2 standaard uiterlijk aanpassen

Offline GroundZero - 28/07/2015 10:12
Avatar van GroundZeroLid Beste,

kan iemand mij vertellen of er ergens een tutorial is over hoe je het uiterlijk van Cake kunt aanpassen? ik vind wel wat dingen maar het zijn allemaal totaal verschillende methode's en je moet complete controllers en van alles schrijven.

Het lijkt mij dat je alleen wat CSS en misschien HTML moet aanpassen om het standaard uiterlijk aan te passen toch?

Ik heb een mooi admin thema gekocht voor bootstrap wat ik wil gebruiken.
Het is dus vrij simpel.

Bootstrap CSS includen en de HTML van het uiterlijk (header, menu, footer en zo voort) wat aanpassen door ze de juiste class names te geven en that's it.

Echter kan ik dus nergens vinden hoe ik dit moet doen.
Hoop dat een van jullie ervaring heeft en mij kan vertellen hoe dit te doen op de correcte manier zonder 100 controllers te moeten schrijven want zo goed ken ik CakePHP nog niet en (helaas) werken ze hier waar ik het moet doen nog met versie 2 en niet de nieuwste versie 3.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 28/07/2015 10:21
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ik heb geen ervaring met CakePHP maar vond dit stuk in de documentatie over themes:
http://book.cakephp.org/3.0/en/views/themes.html

Kennelijk dus in je controller de theme-naam specificeren en vervolgens in de plugin-map je thema plaatsen.

Mogelijk kun je de default daar kopiëren en dan naar wens aanpassen.
Offline GroundZero - 30/07/2015 13:58 (laatste wijziging 30/07/2015 14:43)
Avatar van GroundZero Lid Ja klopt haha. Heb 300 verschillende manieren gevonden op Google maar niet één krijg ik werkend. Snap ook niet waarom het zo moeilijk moet haha maar zal wel bij een framewerk horen .

Wil gewoon het hoofdmenu, de footer en overige van Cake aanpassen. Had verwacht een paar HTML bestanden en CSS aan te moeten passen maar valt vies tegen.

Heb overigens versie 2.7.0 of 2.7.1 maar zal wel identiek zijn ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s