login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

eerste 4 tekens niet tonen (Opgelost)

Offline Gust - 16/06/2015 15:24
Avatar van GustMySQL interesse Bij het invulformulier voor een agenda, laat ik bij het adres waar de activiteit plaatsheeft, de gemeente + postcode invullen, zodat er achteraf automatisch een google-kaartje wordt gecreëerd.

<input name="adres_plaats" type="text" id="adres_plaats"/>
<input name="adres_straat" type="text" id="adres_straat"/>
<input name="adres_gemeente" type="text" id="adres3" value="<?php echo($adres_gemeente);?>postcode+gemeente"/>

Maar bij de output van een beperkt overzicht, krijg je dus de $adres_gemeente MET postcode en gemeente, terwijl ik net daar geen postcode wil laten zien.

Hoe zorg je ervoor dat bij die output de postcode niet zichtbaar is, maar wel de gemeente? Bestaat er iets voor de eerste 4 tekens niet te tonen (zoals Maxlenght, maar dan omgekeerd)?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 16/06/2015 15:50 (laatste wijziging 16/06/2015 15:53)
Avatar van Jointjeff HTML interesse Waarom wil je dat het zo wordt ingevoerd. Het is toch veel makkelijker een invoerveld voor zowel gemeente als postcode te maken?

Wat je zou kunnen doen, is explode gebruiken. Dan maak je een array op basis van de invoer, gescheiden met in dit geval een spatie.

  1. <?php
  2. $gemeente_postcode = explode( ' ', $_POST['adres_gemeente'] );
  3. echo $gemeente_postcode[0];
  4. ?>


Maar wat doe je als iemand van de door jou gewenste invoer structuur afwijkt?

Mocht je toch voor het overslaan van karakters willen kiezen, dan kan dat met substr.

  1. <?php
  2. echo substr( $_POST['adres_gemeente'], 4 );
  3. ?>

Offline Thomas - 16/06/2015 20:13
Avatar van Thomas Moderator
Jointjeff schreef:
Het is toch veel makkelijker een invoerveld voor zowel gemeente als postcode te maken?

Dit lijkt mij de makkelijkste en enige juiste oplossing.
Offline Gust - 16/06/2015 21:01
Avatar van Gust MySQL interesse Je hebt eigenlijk wel gelijk JointJeff. Ben voor de eenvoudige oplossing gegaan.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s