login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Font weight meegeven in de HTML (Opgelost)

Offline AvZ - 02/06/2015 16:37
Avatar van AvZNieuw lid Hallo,

Mijn eerste post hier. Ik ben een absoluut beginner en heb een probleempje met de eigenschap font weight.

Onderstaande is mijn code die ik probeer te wijzigen. Ik zou naast kleur en size ook font weight willen meegeven.

<font color="white" font size="3"><input type="radio" name="type" id="type_'.$each['id'].'" class="type" value="'.$each['id'].'" '.($n == 0 ? 'CHECKED' : NULL).' /> <label for="">'.$each['title'].'</label></font>

Kan iemand mee hiermee helpen?

Simpel font weight="500" werkt helaas niet heb ik gemerkt  

Alvast bedankt

Groetjes Anne

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 02/06/2015 20:01 (laatste wijziging 02/06/2015 20:25)
Avatar van Thomas Moderator Welkom.

De font-tag heeft volgens mij wel zijn beste tijd gehad geloof ik. Als je dan toch bepaalde passages een opmaak wilt geven, zet dan zaken tussen span- of div-tags.

Maak in ieder geval gebruik van CSS (Cascading Style Sheets) via stijlklasses. Hiermee zet je je opmaak niet rechtstreeks in je code maar hang je alles op aan verwijzingen middels een of meer class-attributen.

Enkele voordelen van het "indirect" opmaken van je HTML zijn:
- het bevordert de leesbaarheid van je code
- er is geen sprake van "hard-coding" van opmaak, deze is op andere plaatsen herbruikbaar en tegelijkertijd kun je de opmaak op één centrale plek regelen

Als je om een of andere reden genoodzaakt bent om "inline" (dus in je code) je HTML op te maken kan dit middels het style-attribuut. Hiermee kun je on-the-fly stijlregels definiëren:
  1. <span style="font-weight: bold; font-size: 12pt;">het is beter om dit te vermijden, tenzij het niet anders kan</span>