login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Basing vraag

Offline antrax - 06/03/2015 23:27 (laatste wijziging 06/03/2015 23:30)
Avatar van antraxLid Hallo

ik heb even een vraag bezig met het basen/slice van een psd template om het te leren.
Maar nu heb ik vraag hoe meten jullie de ruimtes tussen bepaalde blokken op in photoshop?
Zodat je weet hoeveel px padding je links of rechts ect nodig hebt.
Voorbeeld van wat ik bedoel
Dat stukje ruimte waar de pijl staat bijvoorbeeld hoe kan ik dat het besten meten het aantal px van dat stukje ruimte
Want op dat punt loop ik nog een beetje vast.
ik hoop dat iemand mij kan helpen

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 07/03/2015 01:57
Avatar van Thomas Moderator Misschien kun je iets afleiden uit de verhouding? Als je gehele design x pixels breed is op je uiteindelijke pagina, en y in je grafisch programma, dan is je "goot" (y / x) * (afmeting goot in je grafisch programma) pixels.

Je zou het ook kunnen inschatten.

Tegenwoordig verandert de layout vaak n.a.v. resolutie, dus het kan een idee zijn je ontwerp ook responsive op te zetten.
Offline nielsvdwal - 07/03/2015 12:18
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde Met de selectietool kan je de ruimte opmeten. Dus dan begin je met selecteren onder de header tot aan de content blok en dan zie je tijdens het selecteren de afmetingen bij je muis staan. Je kan ook in de 'info' panel kijken wat de afmetingen van je selectie zijn.

Je moet dan wel even de eenheden op pixels zetten, anders zie je centimeters oid.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s