login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Welke standaard opmaak bevatten html elementen? (Opgelost)

Offline Jorisvh - 27/12/2014 19:37
Avatar van JorisvhLid Graag zou ik een overzicht hebben welke standaard opmaak de html elementen bevatten zoals h1, h2, p, ...

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 27/12/2014 20:18 (laatste wijziging 27/12/2014 20:19)
Avatar van Thomas Moderator Heb je hier al op gezocht? (google: standard CSS of html elements, eerste twee resultaten geven al min of meer antwoord op je vraag)

Firebug (een plugin voor FireFox) laat volgens mij wel zien wat de "systeem" stijlen zijn van elementen, maar hier kun je volgens mij niet vanuit gaan dat die in alle browsers hetzelfde zijn.

W3C heeft hier blijkbaar wel richtlijnen voor, maar dat wil niet zeggen dat die door alle browser(implementatie)s gehonoreerd wordt.

Je zou ook de browserimplementaties waar naar gelinkt wordt op stackoverflow kunnen vergelijken als je daar zin in hebt.

Het zelf expliciet definiëren van stijlen van elementen die je gebruikt is misschien een beter plan? En zelfs dan kan het er nog verschillend uitzien in verschillende browsers.
Offline Jorisvh - 05/01/2015 19:27
Avatar van Jorisvh Lid Als ik van een pagina wil zien hoe de opmaak is kan ik het volgende doen:
Eerst pagina openen in Mozilla Firefox 34.0 en dan
Extra --> Web Developer Extension --> Information --> Display Element Information.
Hier krijg ik alle informatie te zien dat ik wiln van een element die ik aanklik!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.361s