login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dropdown menu chocotemplates (Opgelost)

Offline kevinD - 22/09/2014 22:23
Avatar van kevinDNieuw lid IK gebruik een template van chocotemplates, ik wil het dropdownmenu veranderen.
Als ik de linken verander werkt het gewoon niet meer. het origineel werkt wel met hun pagina's.
http://chocotemplates.com/demo/?template=impact

als er iemand weet hoe het komt?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 23/09/2014 08:50
Avatar van Wijnand Moderator Kun je iets duidelijker zijn en een voorbeeld geven? Wat had je en werkte wel, wat wilde je veranderen en hoe ziet het er nu uit?
Offline kevinD - 23/09/2014 10:29
Avatar van kevinD Nieuw lid
Wijnand schreef:
Kun je iets duidelijker zijn en een voorbeeld geven? Wat had je en werkte wel, wat wilde je veranderen en hoe ziet het er nu uit?


Ik wou het eens allemaal op de server zetten, en daar blijkt het wel te gaan het dropmenu. Maar lokaal werkt het niet. ik gebruik alleen maar html en javascript
Offline Wijnand - 23/09/2014 11:06
Avatar van Wijnand Moderator Heb je een voorbeeld van de code?
Is dat dropmenu met ajax? Lokaal geeft dat problemen als je niet via http:// gaat.
Als je firefox gebruikt en je doet F12 en je klikt dan op console (en ververst de pagina en kijkt naar de dropmenu) krijg je dan een error te zien?
Bedankt door: kevinD
Offline Thomas - 23/09/2014 15:01 (laatste wijziging 23/09/2014 15:04)
Avatar van Thomas Moderator Ik neem aan dat je deze template hebt aangeschaft als je deze gebruikt

De dropdown maakt gebruik van zowel javascript (zie html/default/js/functions.js, het gedeelte "//Navigation Dropdown" regel 186 of daaromtrent) als CSS (class navigation-cnt, zie html/default/css/style.css regel 102 en volgende).

De crux is een omvattend element (bijvoorbeeld een div) met id navigation - zie de javascript. Als dat id (die overigens uniek moet zijn, het is immers een id) niet bestaat, zal je dropdown niet werken.

Ik vermoed dat het daar rechtstreeks mee te maken heeft: of de javascript en/of de css ontbreekt, of je HTML heeft niet de goede opbouw (ontbrekend id, verkeerde opbouw van bulleted list).
EDIT: daarnaast: kloppen de (relatieve) paden naar deze bestanden? Klik op F12 in je browers en controleer de Net(werk) tab en ga na of alle in te laden bestanden zijn gevonden...

En ja, als je dit soort dingen aan het ontwikkelen bent, kan het verstandig zijn om je browsercache volledig uit te schakelen, want anders ben je op zoek naar een fout die je misschien al hebt opgelost, terwijl je nog naar een (ver)oude(rde) pagina (in cache) zit te turen...
Bedankt door: kevinD
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s