login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Radarbeelden niet live

Offline wiecher - 21/09/2014 21:36
Avatar van wiecherNieuw lid Hallo mensen

Op mijn website staan een heleboel radars die ik niet allemaal live kan zetten omdat de site dan ontzettend traag laad.
Het gaat om Buienradars.eu
Ik heb wel thumbnails staan nu maar die zou ik ook eigenlijk een beetje up tp date willen hebben zoals deze site dat heeft gedaan Mereotines
Wie kan me een beetje op weg helpen om dat op die manier voor elkaar te krijgen.
Ik hoef geen autorefresh op mijn site maar wel meer actuele thumnails of radars.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 22/09/2014 10:36
Avatar van Thomas Moderator Pfoe, ik denk dat dit van meerdere factoren afhankelijk is. Daarnaast, je blijft (direct of indirect) afhankelijk van de partijen vanwaar je beeldmateriaal... ah... leent.

Ironisch genoeg kost het laden van je eigen 2.5 megabyte grote GIF-banner nog het langst. (Oh, moet daarbij gezegd worden, ik heb cache standaard uit staan in mijn ontwikkel-browser, dat scheelt natuurlijk ook)

Ook zie ik in de broncode van de binnenkomstpagina enkele zaken die niet kloppen. Zo staat daar "nmouseover" in plaats van "onmouseover". Als de JavaScript functie "update_radar" vervolgens verantwoordelijk is voor het deels bijwerken van je image cache, zou dit al een mogelijke verklaring kunnen zijn waardoor je laadtijd (af en toe) hoger ligt?

Sommige tables worden niet goed geopend/gesloten en enkele URL's zijn niet goed geescaped (& in plaats van &) .

Dan weet ik niet hoe snel je host is, hoeveel bezoekers je hebt, wat de gemiddelde specs zijn van de apparatuur waarop bezoekers de site bekijken, mijn laptop schommelt tussen de 5 en 15% CPU op je site, die andere is erger.

Je zou misschien een aparte machine kunnen inrichten die specifiek bedoeld is voor verwerking van beeldmateriaal (een soort van media-server), en een om de site + dit beeldmateriaal te presenteren.

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om gewoon wat minder informatie (tegelijkertijd) te tonen, want toegegeven, beide sites zien er een beetje uit als een psychedelische lichtshow van een rockconcert.
Offline wiecher - 22/09/2014 14:12 (laatste wijziging 25/09/2014 18:20)
Avatar van wiecher Nieuw lid Bedankt voor je antwoord FangorN

Die onmouseover heb ik bewust even zo gedaan omdat het via mobile te rommelig te zien was.
Het gaat me met name alleen om de radars die links en rechts staan.
Dat de site er volgens jou uitziet als een psychedelische lichtshow van een rockconcert is natuurlijk puur persoonlijk.
Weerliefhebbers zijn er gek op ;)

Wat bedoel je met ...

Sommige tables worden niet goed geopend/gesloten en enkele URL's zijn niet goed geescaped (& in plaats van &) .


Je zou misschien een aparte machine kunnen inrichten die specifiek bedoeld is voor verwerking van beeldmateriaal (een soort van media-server), en een om de site + dit beeldmateriaal te presenteren.
Offline Thomas - 25/09/2014 21:55
Avatar van Thomas Moderator 1. Sommige URL's in je broncode bevatten enkel een & als scheidingsteken voor parameters. Dit zou & moeten zijn, bijvoorbeeld:

<a href="http://buienradar.nl/image?type=lightningzozw&amp;fn=buienradarnl-1x1-ani550-1uurbliksem.gif" ... >

in plaats van

<a href="http://buienradar.nl/image?type=lightningzozw&fn=buienradarnl-1x1-ani550-1uurbliksem.gif" ... >

Ik zag dat er ook een hoop URL's in JavaScript stonden, daar hoeft het volgens mij weer niet (als het onderdeel uit maakt van de URL, en niet van data-delen daarin).

2. Je hebt een website A waarop je je pagina's afbeeldt, hierbij wordt al het beeldmateriaal van locatie B gehaald. Deze locatie verzorgt tevens het vergaren van deze afbeeldingen. Zo deel je dus de balast. Weet niet of dit wat oplevert. YMMV (Your Mileage May Vary).
Offline wiecher - 29/09/2014 13:11
Avatar van wiecher Nieuw lid Hallo FangorN

Kun je mee een voorbeeld geven van punt 2 ?
Offline Thomas - 29/09/2014 14:05
Avatar van Thomas Moderator Nou nee, geen technische implementatie, maar je zou dus het afbeelden van informatie en het vergaren van (beeld)informatie kunnen onderbrengen in verschillende processen of zelfs machines. Zo kan potentieel de site/het proces dat de afbeelding van die informatie "ontlast" worden van het tegelijkertijd vergaren ervan. Dat scheelt waarschijnlijk weer in laadtijd. Te meer wanneer je hier een (aparte) toegewijde machine voor inricht.

Je zou bijvoorbeeld cronjobs kunnen aanmaken om periodiek informatie binnen te trekken en/of te verwerken in je eigen data-structuur. De inrichting van zo'n proces hangt helemaal af van wat je wilt doen/bereiken...
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s