login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Frame full screen ?

Offline RuthMcGregor - 25/03/2014 12:44
Avatar van RuthMcGregorNieuw lid Ik heb een videoplayer in een frame.
Als ik de fullscreenfunctie gebruik, gaat de player full frame. Kan ik dit fullscreen krijgen zonder dat de video opnieuw moet opladen en herstarten  

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 25/03/2014 13:14
Avatar van Thomas Moderator Dit hangt van een aantal zaken af:
- de eigenschappen van je player
- de opzet in je HTML code

De wens die je hebt klinkt niet onredelijk of onrealistisch, mogelijk kan jouw player dit gewoon.

Hiertoe is het handig dat de volgende vragen worden beantwoord:
- welke player (type, versie, ...) gebruik je?
- hoe is een en ander opgezet in je website, gebruik je een echte IFrame, een div die gevuld wordt door JavaScript of iets dergelijks, met andere woorden, hoe ziet de technische implementatie eruit?
- heb je al onderzocht of dit theoretisch mogelijk zou moeten zijn met je huidige player?
- zoja, tegen welke (specifieke) problemen loop je dan aan?
- ben je eventueel bereid om van player te veranderen (en wil je betalen voor een "pro", "plus" of "deluxe" uitvoering) of is dit geen optie? heb je hier al op gezocht?
- zoja, welke formaten moet de player kunnen afspelen en/of heb je al bepaalde players op het oog?

Ik heb zelf beperkte (maar wel goede) ervaringen met JW Player. Deze lijkt te doen wat jij wilt (zie filmpje op de frontpage).
Offline RuthMcGregor - 02/04/2014 16:54
Avatar van RuthMcGregor Nieuw lid Dag FangorN,

sorry voor mijn late reactie, ben sinds 25/03 niet meer op de website geraakt (te druk).
Alvast bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik de JC 2.0 player van Jumpeye components.
Om de website te bouwen, gebruik ik Freeway Pro 6 software op een iMac.

Om de player the integreren, gebruik ik de HTML Markup functie waardoor ik de HTML code van de player op de gewenste plaats in de body van mijn pagina kan plaatsen. Dit doe ik op de main pagina van de frameset. Ik gebruik dus geen Iframe op mijn pagina, maar een frameset met 5 frames.
De masterpage (en dus ook de andere pages) is in XHTML5.
In de HTML code voor de player is een verwijzing naar een javascript die in dezelfde folder staat als mijn HTML pagina.
De player die ik gebruik is wel degelijk een betaalde player.Ik had reeds uitgekeken naar de JW Player. Die leek mij interessant, maar hij heeft geen skin waarbij de playlist onderaan kan geplaatst worden.
Offline Thomas - 02/04/2014 19:27
Avatar van Thomas Moderator Frames en (X)HTML5, dat is een interessante combinatie .

Ik weet niet het makkelijk voor jou is om van deze frames af te komen? Dan is het probleem met je player waarschijnlijk meteen verdwenen.

Nadat ik dit bericht na een korte zoektocht vond, vermoed ik dat wat jij wilt niet mogelijk is met frames, simpelweg omdat je "frame-overstijgende controle" wilt. (en als je dat toch een omzetting wilt doen, zou ik je niet aanraden om naar iframes over stappen, maar meteen proberen van alle frames af te komen)

Een idee wat ik nog had is dat je je player in je frameset pagina stopt (als dat uberhaupt kan?), en op een of andere manier hiermee communiceert vanuit een frame via JavaScript, maar ik denk dat dat voortborduren is op een verkeerde oplossing(srichting). Je zou dit probleem eigenlijk op een andere plaats moeten oplossen: zorg dat je van je frames afkomt .
Bedankt door: RuthMcGregor
Offline RuthMcGregor - 03/04/2014 15:48
Avatar van RuthMcGregor Nieuw lid dat is inderdaad wat ik vreesde. Ik had liever ook zonder frames gewerkt, maar mijn klant wil absoluut de video - zolang de bezoeker op de website is -laten doorspelen. Ondertussen moet de mogelijkheid bestaan om (via frames) andere informatie op de pagina te raadplegen.
Ik zal dus een alternatief moeten zoeken.
In ieder geval, van harte bedankt voor je advies. 
Offline Thomas - 03/04/2014 19:28
Avatar van Thomas Moderator Oh, in dat geval kun je natuurlijk ook een nieuw venster (popup) openen waarin je het filmpje toont. Dit is dan een apart scherm / tabje waar je mee kunt doen wat je wilt.

Hmm, come to think of it - youtube heeft ook een (echte) fullscreen functie, hoe zit dat dan (je zou eens kunnen kijken hoe dat werkt in frames)? Is het een optie om daar videos neer te zetten?

Weer een andere oplossing is dat je "op dezelfde pagina" blijft zitten, maar stukken content dynamisch laadt (bijvoorbeeld via jQuery (een JavaScript library)) in divjes met navigatie die daar op inspeelt.

Er zijn dus nog wel verschillende oplossingen denk ik, en daarbij heb je meestal geen frames nodig.
Offline vinTage - 05/04/2014 10:24 (laatste wijziging 05/04/2014 10:25)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kunt gewoon een site maken met daarin je player (zonder frames) en het site content laden met javascript, zo blijft je filmpje dus gewoon doorspelen en kun je gewoon fullscreen en ben je veel beter in orde met je seo.
Gebruik bv jquery address.

Je filmpje blijft dan alleen niet doorspelen voor de bezoekers zonder javascript.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.24s