login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Responsive webdesign inbouwen in HTML/CSS website (Opgelost)

Offline Catoo - 02/02/2014 10:38
Avatar van CatooNieuw lid Graag wil ik mijn website responsive maken. De website is in HTML-kit gemaakt met HTML/CSS op "position: absolute", ingevuld in px.

Op internet kom ik het een en ander tegen, maar vaak alleen toepasbaar als je je website bv gemaakt hebt met Dreamweaver. Dat heb ik niet en daar loopt het vaak spaak.

Wie kan mij op weg helpen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline keesgerbers - 02/02/2014 14:26
Avatar van keesgerbers Lid om eerlijk te zijn, snap ik je nog niet helemaal?

wat kom je tegen wat alleen in dreamweaver zou kunnen?

responsive is een concept, dus het gebruik maken van breek punten (in css) en gebruik van verschillende styles voor verschillende afmetingen etc.
hier is heel veel over te vinden op het internet

dit is te maken via elke teksteditor, zolang je maar weet wat je wil.
ik gebruik dreamweaver maar af en toe, meestal gewoon notepad++.

vooraf gaand schrijf ik op papier wat ik wil, teken ik erbij hoe ik het wil voor de verschillende formaten, waarbij je het beste kunt beginnen bij het kleinste apparaat, zodat je nadenkt welke content er in ieder geval getoond moet worden en dit kun je per design dan uitbreiden.

position: absolute; zegt mij nog vrij weinig, op welke objecten bijv?
hele website op absolute is verre van responsive lijkt mij?
wat verwacht je van je website --> wat wil je bereiken?
Offline Catoo - 02/02/2014 19:27
Avatar van Catoo Nieuw lid Beste Kees,

Dank voor je reactie.

Ik wil dat de website op alle beeldschermen goed tevoorschijn komt. En niet op de ene te groot en de andere te klein.
Het is wel de bedoeling dat de hele lay out te zien is.

Met position: absolute bedoel ik hoe ik de indeling heb gemaakt. Welke div, of footer of wat dan ook waar komt te staan op de website.
Offline keesgerbers - 02/02/2014 20:37
Avatar van keesgerbers Lid Heb je misschien een voorbeeld, dan kan ik je wat gerichter sturen.

Nu weet ik niet wat voor een soort layout jij hebt, maar je zou de breedte van de wrapper, (header footer) al op 100% kunnen zetten dan past de website altijd aan aan de breedte van het apparaat, zo zou je alles kunnen omzetten van px naar % en dan past het zich aan.

Maar als je echt responsive wil dan moet je kijken of het niet beter is om voor de kleinere apparaten een aangepaste layout indeling te maken om content beter te presenteren
Offline Wijnand - 03/02/2014 08:53
Avatar van Wijnand Moderator Als ik jou was zou ik wat tutorials lezen over 'response css'.

Bv deze website is een goed begin:

http://www.zelf...php?id=129

Er zijn meerdere tutorials, lees ze door en dan begrijp je het idee. Ga het dan proberen en als je tegen iets aanloopt, dan kun je het hier vragen. Ik zelf maak nu alle websites zoveel mogelijk responsive voor alle maten, maar om je uit te leggen hoe, dan zou ik aardig wat tijd moeten besteden en zou het een tutorial worden. Beter is het om met specifieke vragen te komen waar je tegen aan loopt. Dan kunnen we meekijken en aangeven wat je kunt aanpassen om het werkend te krijgen.

Heb je verder een voorbeeld online staan van je pagina? Dan kunnen we ook kijken wat je eventueel zou moeten aanpassen hiervoor.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s