login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Menu mouse over in plaats van klikken

Offline mvanderhaar - 20/01/2014 13:00
Avatar van mvanderhaarNieuw lid Hallo,

Ik heb een joomla template gedownload met een dropdown menu. Echter zie ik de submenu items pas als ik het op hoofditem heb geklikt. Graag zou ik zien dat deze via een mouse over gaan werken. Voorbeeld op www.caiburgerenk.nl Onder de menu's vereniging en Televisie & Radio zitten sub menu items. Deze worden pas zichtbaar als je op Vereniging hebt geklikt en daarna met je muis erop gaat staan. Hoe kan ik aanpassen dat de sub menu items gelijk zichtbaar worden als je er met de muis over gaat zonder dat ik eerst op vereniging moet hebben geklikt?

default.css op http://www.plaatscode.be/142308/


Alvast bedankt

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 20/01/2014 13:33 (laatste wijziging 20/01/2014 13:36)
Avatar van Thomas Moderator Ik denk dat dit komt door de manier waarop je het menu afdrukt. Bekijk de HTML-broncode maar eens. De list-items anders dan de actieve pagina hebben namelijk in het geheel geen onderliggende items, tenzij je naar deze pagina toenavigeert.

Vergelijk:
Je zit op de "televisie en radio" pagina - broncode toont 4 onderliggende items bij dit onderdeel; maar als je op deze pagina naar "vereniging" kijkt - geen onderliggende items.
Je zit op de "vereniging" pagina - broncode toont 5 onderliggende items bij dit onderdeel; maar als je op deze pagina naar "televisie en radio" kijkt - geen onderliggende items.

Het lijkt er niet op dat deze menu-items dynamisch worden geladen, dus ik vermoed dat je dit menu voor dit navigatietype volledig moet laden; m.a.w. je moet er dus op een of andere manier voor zorgen dat je ook de sub-items van het niet-actieve hoofditem inlaadt, ik denk dat dan de rest vanzelf gaat.

Daarnaast: ik krijg een JavaScript foutmelding in het bestand templates/borrennature/js/hover.js

Error: SyntaxError: missing } after function body
Source File: http://www.caib...s/hover.js
Line: 1, Column: 60
Source Code:
ne(dot)net*/(function($) { $.fn.hoverIntent = function(f,g) { // default configuration options var cfg = { sensitivi

Nu is dit hier niet direct het probleem, maar dit kan mogelijk de correcte werking van het menu negatief beinvloeden.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s