login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met css laden

Offline meerweten - 29/12/2013 21:13 (laatste wijziging 29/12/2013 21:16)
Avatar van meerwetenLid momenteel ben ik bezig met het maken van mijn nieuwe website.
Hiervoor heb ik gekozen om gebruik te maken van HTML 5 en CSS (zou css 3 kunnen zijn, niet echt op gelet)

nu heb ik gebruikt gemaakt van de noscript tag om zo, met 1 html/php file, 2-3 verschillende layouts te hebben afhankelijk van de breedte van het scherm (namelijk >1200px, <1200px, <480px voor mobiel gebruik)

nu gebruik ik om mijn site voor mijzelf een beetje overzichtelijk te houden gebruik van meerdere mappen

vb van mappen:
  1. root/
  2. css/
  3. js/
  4. projecten/
  5. 2010/
  6.  
  7. images/


in de root staan alle hoofdpagina's deze allemaal uitstekend werken (zo zou het moeten zijn: http://testsite.meerwetenelektronica.be/)
nu als ik een file in projecten/2010/ plaats werken mijn css file niet meer (voorbeeldje: http://testsite...dcube.html) (met uitzonderen van 1 denk ik), en als ik de css map hierin ook zet werkt het wel, waar zou het kunnen zitten?

hier wat extra info:
css files:
http://testsite.meerwetenelektronica.be/css/
code waar het volgens mij mis gaat:
  1. <link rel="stylesheet" href="../../css/skel-noscript.css" />
  2. <link rel="stylesheet" href="../../css/style.css" />
  3. <link rel="stylesheet" href="../../css/style-desktop.css" />


voledige header:
  1. <title>Meerweten Elektronica</title>
  2.  
  3. <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
  4. <meta name="description" content="Dit is een website over elektronica, er zullen projecten van mijzelf op komen te staan samen met al dan niet door mij geschreven tutorials over elektronica" />
  5. <meta name="keywords" content="Elektronica, Electronics, MeerWeten, meerweten, pcb, circuit, design" />
  6.  
  7. <link href="http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans+Condensed:300,300italic,700" rel="stylesheet" />
  8. <script src="../../js/jquery.min.js"></script>
  9. <script src="../../js/config.js"></script>
  10. <script src="../../js/skel.min.js"></script>
  11. <script src="../../js/skel-panels.min.js"></script>
  12.  
  13.  
  14.  
  15. <link rel="stylesheet" href="../../css/skel-noscript.css" />
  16. <link rel="stylesheet" href="../../css/style.css" />
  17. <link rel="stylesheet" href="../../css/style-desktop.css" />
  18. <!--[if lte IE 9]><link rel="stylesheet" href="../../css/style-ie9.css" /><![endif]-->
  19. <!--[if lte IE 8]><script src="../../js/html5shiv.js"></script><![endif]-->
  20.  
  21. </head>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 29/12/2013 22:01 (laatste wijziging 29/12/2013 22:04)
Avatar van Thomas Moderator Ik weet niet precies of je stylesheets kunt includen tussen noscript tags, maar wat ik zou doen is een "base href" tag gebruiken. Zo stel je het absolute pad in van waaruit je relatieve links naar je javascript- en CSS-bestanden kunt maken. Ik zou deze instellen op de "root" van je website.
Daarna kun je relatieve verwijzingen maken.

Ook kan het helpen om de passage
type="text/css"
toe te voegen.

Hetzelfde voor je javascript.

Dus zoiets:

  1. ...
  2. <base href="http://testsite.meerwetenelektronica.be/" />
  3. ...
  4. <link rel="stylesheet" href="/css/style.css" type="text/css" />
  5. ...
  6. <script src="/js/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
  7. ...


Dit werkt een stuk relaxter dan al dat geprut met ../ lijkt mij zo .

EDIT: En het maakt dan dus niet uit waar de HTML-bestanden in je directory-structuur van waaruit je JS en CSS include omdat je "base href" altijd hetzelfde is. Dat is het idee van een base href.
Bedankt door: meerweten
Offline meerweten - 30/12/2013 13:46
Avatar van meerweten Lid ha thx dat heeft het probleem inderdaad opgelost,
wel spijtig dat ik nu mijn site niet meer offline kan testen 
elke keer ik op een linkje druk gaat hij nu naar mijn website en blijft hij niet lokaal, maarja das maar een kleinigheidje, het werkt nu toch

Vandaag weer iets bijgeleerd

en ja je kunt css files in de noscript tags zetten,
worden enkel uitgevoerd als er geen scripts kunnen gebruikt worden in je browser, mijn javascriptjes zorgen namelijk voor de juiste keuze van css file
Offline finduilas - 30/12/2013 14:16
Avatar van finduilas PHP gevorderde Je kan dit wel nog lokaal testen. Maar dan moet je de base href aanpassen naar bijvoorbeeld localhost als je werkt met een server of naar een map waar alles in staat.
Offline Thomas - 30/12/2013 14:36 (laatste wijziging 30/12/2013 14:37)
Avatar van Thomas Moderator Of je draait je site (op een virtuele host) op een lokale webserver, en/of je past je "hosts" bestand aan om zo je browsers te doen geloven dat bepaalde domeinen op je eigen computer staan.
Of je zet een scriptingtaal in (zoals PHP) zodat je hostname dynamisch wordt (dan hoef je nooit meer je code aan te passen).
Dat laatste lijkt mij misschien nog het beste, want niets is zo vervelend als je aanpassingen aan het doen bent en niet begrijpt waarom je je wijzigingen niet ziet en er dan na een uur achter komt dat je of op de verkeerde plaats aan het werken bent of of de verkeerde plaats aan het kijken bent haha.
Bedankt door: meerweten
Offline Pieter - 31/12/2013 07:58
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Vreemd dat het nog niet vermeld werd: heb je de optie met CSS media queries bekeken? 1 css file.
Als je alles netjes mobile first opbouwt, kan je het achteraf veel gemakkelijker managen. Tenzij het natuurlijk 3 volledig andere layouts zijn. Geen truuks nodig met de noscript tag.
Offline meerweten - 31/12/2013 16:00
Avatar van meerweten Lid ik heb 2 verschillende layouts,
namelijk een mobiele en een 'desktop'
van de desktop zijn 2 versies om ook tablets een desktop view te geven.

van php ken ik niet genoeg om dit te kunnen, daar zal ik even naar moeten kijken hoe ik dat kan doen.
ook naar die css media queries zal ik eens kijken alhoewel ik geen zin heb om al mijn css files opnieuw te gaan schrijven (zijn er 5-6).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s