login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE bug Select list met options ( verdwijnt na klik ) (Opgelost)

Offline chrisamor - 13/12/2013 09:33 (laatste wijziging 13/12/2013 09:33)
Avatar van chrisamorNieuw lid Hallo,

Ik geef eerst de link: http://clientarea.mediamind.be/bossvip/new/vakman/

Ik kom een raar probleem tegen (alleen) in IE
Wanneer je bij verfzoeken > "kies rubriek" op de dropdown (select met options) klikt dan verdwijnt volledig mijn select list/dropdown. In andere browsers werkt alles zoals het moet!

Plaats ik mijn code bijvoorbeeld net onder men body, dan werkt alles wel in IE.

Is er dit nog al iemand tegengekomen dat wanneer je klikt op je select alles gewoon wegvalt? Ik zoek al een tijdje naar een oplossing maar ik blijf radeloos achter.

Eeuwige roem & dank aan degene met een gouden tip!!!

Mvg,

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 13/12/2013 10:29
Avatar van Wijnand Moderator Het lijkt erop dat hij bij een onmouserelease het script stopt. Ik kon niet zo goed vinden waarzo het zou zitten, al denk ik dat jquery.uniform ermee te maken heeft. Ik zou in ieder geval zoeken in de code van uniform wat daar gebeurt. Ik denk dat het met de events te maken heeft, daar stoei ik ook wel eens mee met IE. Het probleem is niet alleen dat hij verdwijnt (dropdown), maar ook dat hij de geselecteerde waarde reset.

Als ik vandaag ergens tijd kan vinden, hoop ik nog even verder te zoeken.
Offline chrisamor - 13/12/2013 10:35
Avatar van chrisamor Nieuw lid Hé Wijnand!
Alvast bedankt voor jouw snel antwoord!

Ik dacht ook eerst dat het aan die uniform plugin lag,
Maar zelf al schakel ik deze uit en dus gebruik ik geen extra styling, blijft de dropdown identiek reageren ( verdwijnt van zodra je er op klikt ).

Ik heb het ook nog steeds niet gevonden jammer genoeg.
Ik zoek deze namiddag alvast ook door.

Mocht je nog verder kunnen kijken, dan dank ik jou zeer!
Mvg,

Chris
Offline Thomas - 13/12/2013 14:03
Avatar van Thomas Moderator Als het doel van het volgende stukje code het -met een kleine vertraging- initialiseren van een uniform-element is:

  1. $(document).ready(function() {
  2. setTimeout("$('#search_dd').uniform({selectClass: 'search_dd'});", 200);
  3. });


zou dat er dan niet als volgt uit moeten zien?

  1. $(document).ready(function() {
  2. setTimeout(function() {
  3. $('#search_dd').uniform({selectClass: 'search_dd'});
  4. }, 200);
  5. });


Het eerste fragment voert de code in de eerste parameter van setTimeout meteen uit (omdat het geevalueerd wordt toch? als ik het mij goed herinner), en wacht daarna 200 ms. Dat lijkt mij niet de bedoeling? Probeer de tweede variant eens, desnoods met timeOut 0. Zelfs dat kon al effect hebben geloof ik.

Just my 2c.
Offline chrisamor - 13/12/2013 15:09 (laatste wijziging 13/12/2013 15:11)
Avatar van chrisamor Nieuw lid Hey,
Dank voor het antwoord, jammer genoeg nog geen oplossing gevonden -> klotebug.
HET IS IETS IN ONDERSTAANDE CSS... Please help!

/* DROPDOWN - VERFZOEKEN */
nav#topmenu #topmenu-verfzoeken {
position: absolute;
left: 75px;
background: #f1f1f1;
width: 250px;
height: 125px;
z-index: 99999;
/*display: none;*/
display: block;
}
nav#topmenu #verfzoeken:hover #topmenu-verfzoeken {
background: #f1f1f1;
width: 250px;
height: 125px;
z-index: 99999;
position: absolute;
left: 75px;
display: block;
}



http://clientarea.mediamind.be/bossvip/new2/vakman/ -> DEMO1 -> werkend maar met dropdown zichtbaar ( moet natuurlijk eerst onzichtbaar zijn )
------------------------
http://clientarea.mediamind.be/bossvip/new/vakman/ -> DEMO2 -> niet werkend (maar met dropdown niet zichtbaar - zoals het eigenlijk moet)

Kortom als je een rollover doet over het select element dan verdwijnt men dropdown ( geen idee hoe ik het opgelost krijg.. )

Any help welcome!!
Dank dank dank!
Offline Thomas - 13/12/2013 19:47
Avatar van Thomas Moderator Voor zover ik het vlug kan overzien lijkt het probleem het verliezen van de "hover" class op de uniform-search_dd-div als je direct vanuit de select in over een option hovered. Als je in firefox in het tweede design eerst op de selectbox klikt, daarna met een bocht eerst de div ingaat, en dan pas over een option hovered gaat het wel goed (de dropdown wordt niet afgesloten). Dit is lastiger te testen in IE omdat de opties bij mij op een rare plaats zweven.

Mogelijk heeft dit iets te maken met event bubbling, zoals hier wordt beschreven, wellicht zou je de oplossing die daar wordt gesuggereerd kunnen proberen, maar dit lijkt mij iets waarin uniform zou moeten voorzien? Daarmee rekening houdend: mogelijk wil je het "hover" event door jQuery laten afhandelen, dus misschien is het een idee om dat niet in css te regelen maar in/via jQuery, zo heb je misschien wat meer de garantie dat die crossbrowser hetzelfde werkt/reageert.

Vooralsnog geen echte oplossing, maar meer een aantal ideeën die je kunt proberen.
Offline vinTage - 13/12/2013 20:56 (laatste wijziging 13/12/2013 21:08)
Avatar van vinTage Nieuw lid Dit net getest bij je en werkt:

  1. <select class="search_dd" id="search_dd" onMouseOver="document.getElementById('topmenu-verfzoeken').style.display='block'">


Het stukje javascript kan je natuurlijk ook met jQuery doen, maar dat vond ik wat lastig om te testen met alleen f12.
Er schijnen meer mensen last te hebben van dit fenomeen en vele roepen dat er geen css oplossing voor is (of dat zo is blijft de vraag natuurlijk, maar het is iig moeilijk te vinden )

edit: oh, je moet dan ook nog een onmouseout gebruiken (op de hele dropdown dan)
edit2: je zou dit tussen conditional comments kunnen zetten, dan is het ie only
  1. <!--[if IE]>
  2. js code
  3. <![endif]-->
Offline chrisamor - 13/12/2013 23:25 (laatste wijziging 17/12/2013 10:17)
Avatar van chrisamor Nieuw lid Jammer genoeg hielp geen van bovenstaande suggesties.

Ondertussen wel opgelost door gebruik te maken van http://tympanus...down-lists/

Codrops always works!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s