login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Op zoek naar een speciale PhotoGalerie

Offline MNMPieter - 05/06/2013 09:29
Avatar van MNMPieterLid Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste onderwerp gezet heb, maar ik waag de gok maar even hier.
Ik ben voor mezelf een site aan het maken waar ik mijn zelf gemaakte foto's op kan laten zien. Ik daarvoor mijn scherm in drie vlakken gedeeld.
Bovenin de header en navigatiebalk, daaronder naast elkaar een linker vlak (waar de wisselende content in komt te staan) en een rechter vlak waar een foto-presentatie in moet komen. Deze blijft op alle pagina's hetzelfde met misschien een andere vulling van foto's. (zie een afbeelding via de link onderin dit bericht)
Nu wil ik in dat rechter stukje eigenlijk alleen maar een drietal thumbs onder elkaar met daar boven een pijltje naar boven en onder die drie foto's een pijltje naar onder. (naast dat ze automatisch doordraaien moet het dus ook handmatig kunnen.
Eén van de pagina's die via het menu te openen zijn is een pagina waar de foto's groter zichtbaar kunnen worden.
Ik hoop het een en ander met de afbeelding op de volgende pagina duidelijk te kunnen maken: klik hier
Ik heb op internet uiteraard al heeeel veel galleries en slideshows gevonden, maar ik kon niet iets vinden waar dit mogelijk was.
Ik ben nu ook niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden om bepaalde scripts te 'verbouwen'...

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Martijn - 05/06/2013 12:33 (laatste wijziging 05/06/2013 12:34)
Avatar van Martijn Crew PHP Waarom niet via iets als fancybox? Dan komen ze als een overlay (lijkt op theatermode van facebook). Dan kun je ook naar volgende /vorige. Dat maakt nog niet dat je thumblijst doorschuift, maar het zet je wel in de goede richting. Als je jQuery beheerst zou je met een interval, een animate() en een DOM-verplaats functie er zelf 1 kunnen maken.

(Met DOM-verplaatsing bedoel ik dat de eerste foto achteraan komt voor continues loop, kan ook zonder uiteraard, maar dan moet je een stop inbouwen indien geen foto's meer (niet zo lastig))

Edit: Om maar even door te gaan op zelf maken: Een div met de afmeting gelijk aan dat er precies 3 foto's in passen, overflow hidden, en dan met jquery de 'scroll' (of scrollTop) aanpassen, tot de max-height als limit
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s