login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Achtergronden in verschillende lagen in IE

Offline DaanDanoon - 05/02/2013 17:00 (laatste wijziging 06/02/2013 08:40)
Avatar van DaanDanoonLid Hey,

Ik ben bezig met het slicen van een website. Dit loopt op rolletjes, het enige probleem is het geschikt maken van de layout voor internet explorer. Op een of andere wonderbaarlijke manier pakt de browser mijn achtergrond niet goed.

Deze achtergrond bestaat uit twee lagen, de achtergrond zelf. Een afbeelding zie zijn resolutie aanpast aan de grootte van het scherm. Deze scrolt dus niet mee. Daarnaast heb ik een header over de volle breedte. Ook hiervoor gebruik ik een achtergrondplaatje. Deze moet wel meescrollen met de pagina. Dit heb ik als volgt in mijn script gezet:

http://www.plaatscode.be/142113/

Dit werkt dus prima in alle browsers behalve IE. Ook het plaatje header.jpg scrolt mee. Heeft iemand een idee om dit op te lossen?

Alvast bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 05/02/2013 17:25
Avatar van Jointjeff HTML interesse De CSS(3) die je gebruikt, dus meerdere achtergrond afbeeldingen en cover percentages etc, werken niet in versies IE6 t/m 8.

Ik weet niet precies wat je wilt bereiken dus ik kan je moeilijk een alternatief verschaffen.
Offline DaanDanoon - 05/02/2013 18:32
Avatar van DaanDanoon Lid Wat ik wil bereiken is een achtergrond van twee lagen, waarvan een laag meescrolt en de andere niet. Deze moet zich spreiden over de pagina. Is hier geen oplossing voor in IE?
Offline Evolight - 06/02/2013 08:38
Avatar van Evolight Nieuw lid Dan zal je een fixed div moeten maken voor de header denk ik.
Offline Martijn - 06/02/2013 12:20
Avatar van Martijn Crew PHP Fixed levert meer problemen op dan het oplost, dus daar moet je zeker van zijn. Ik begrijp niet exact waar je het over hebt, maar wat je kunt proberen is modernizr downloaden en in je site plaatsen (is javascriptje). Zelf ben ik geen voorstander van allemaal scripts in een site plaatsen, maar deze scheelt me heel veel werk betreft de IE-familie. Je kan bv daarmee ook de css 'bottom' gebruiken/.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s