login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Maar 1 div als CMS

Offline Catoo - 05/02/2013 10:35
Avatar van CatooNieuw lid Beste allemaal,

Recent heb ik geleerd om met HTML en CSS websites te maken. Liever gebruik ik geen CMS zoals Joomla!, maar ik heb toch een vraag hierover.
Stel, ik maak een website voor bijvoorbeeld een bloemenwinkel. Het overgrote deel van de site blijft altijd hetzelfde (adres, openingstijden etc), maar één gedeelte wordt bijvoorbeeld een div met de aanbieding van de week.
Het is de bedoeling dat de klant zelf die aanbieding aan kan passen op de website. Is het mogelijk alleen voor dat gedeelte een CMS te maken? Of heeft iemand hier nog tips over?

Alvast bedankt voor je reactie!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/02/2013 10:41
Avatar van marten Beheerder Ja hoor dat is mogelijk. Wil je het zelf maken of heb je het liever in Joomla?
Offline Catoo - 05/02/2013 10:48
Avatar van Catoo Nieuw lid Als het niet te moeilijk is, dan liever zelf maken.
Offline marten - 05/02/2013 10:51
Avatar van marten Beheerder Je hebt een soort gebruikers beheer nodig. Dus welke klanten mogen de aanbiedingen aanpassen? Daarnaast zou ik een database tabel maken waar de aanbiedingen in staan.

Gezien je reactie merk ik echter dat je nog geen ervaring hebt met PHP / MySQL. Omdat het blok aanbiedingen dynamische content wordt moet je toch wel in één van de dynamische talen gaan zoeken.
Offline Catoo - 05/02/2013 11:07
Avatar van Catoo Nieuw lid Ok, dank voor je reactie. Ik heb inderdaad nog geen ervaring met PHP/MySQL.
Heb je misschien een tutorial voor me waar ik de info kan vinden die jij aangeeft?
Offline marten - 05/02/2013 11:12
Avatar van marten Beheerder Ik zou zeggen kijk hier eens http://www.sitemasters.be/tutorials/1/1/PHP

En je kan natuurlijk altijd je vragen stellen in een topic.
Offline Catoo - 05/02/2013 11:14
Avatar van Catoo Nieuw lid Dankjewel, ik ga eens neuzen.
Offline Evolight - 05/02/2013 12:39
Avatar van Evolight Nieuw lid Stuur anders een PM met je email, ik wil best helpen met dit systeem schrijven.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s