login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2-talige website

Offline san - 07/06/2012 20:44
Avatar van sanHTML interesse Ik zou heel graag een advies willen hebben. Ik wil een eenvoudige website maken in het nederland maar ook met een engelse versie. Ik bedacht om dan van elke nederlandse pagina ook een engels pagina te maken. Dus 2 aparte pagina's. Is dit de makkelijkste/beste oplossing op zijn er betere denkbaar. Ik heb verder geen verstand van php en zie het ook niet zitten hiervoor een csm in te bouwen. Maar mocht dit echt een betere oplossing zijn hoor ik dit graag.

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 07/06/2012 21:57
Avatar van icemar Lid Hier staat een uitleg hoe je het beste dit kan maken met hulp van een cms
http://www.webs...hp?lang=NL
Offline Pieter - 08/06/2012 08:25
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Er zijn betere oplossingen: toch een CMS gebruiken. 
Offline san - 08/06/2012 09:51
Avatar van san HTML interesse Bedankt voor het advies. Dan toch maar CMS inbouwen ja . Ik wil ook dmv een inlogsysteem een websitebeheer erin hebben(teksten veranderen). Dus misschien is Joomla dan een idee? En dan voor het taalgedeelte Joomfish?
Offline Pieter - 08/06/2012 10:02
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik zou Joomla! niet gebruiken. Te log, de complex, niet gebruiksvriendelijk. Probeer eens WordPress of Drupal.
Offline Nielzie - 08/06/2012 10:22
Avatar van Nielzie Lid Of maak misschien je eigen CMS? Wanneer je niet zou willen dat je klant te veel van de opmaak zou 'verpesten' lijkt het me het beste wanneer je een eigen eenvoudig CMS schrijft.
Meer bepaald een eenvoudige text-area voor de teksten op zijn website, zonder die WYSIWYG editor zodat daar plots rode teksten e.d. kunnen komen te staan.

Echter.. Persoonlijke voorkeur misschien langs mijn zijde :-)
Offline san - 08/06/2012 12:52
Avatar van san HTML interesse Een eigen CMS schrijven lukt mij echt niet...te weinig kennis. Joomla heb ik al eens eerder mee gewerkt dus denk dat ik dat maar ga gebruiken. Is idd wel erg complex ja, daarom wilde ik dat ook liever niet gebruiken.
Offline Webline - 18/07/2012 16:59 (laatste wijziging 18/07/2012 17:00)
Avatar van Webline Lid Je kunt ook een klein php script gebruiken

[code=php]
<?

class object {};
$config = new object;

//als je een database heb kun je de begin waarde daar vandaan halen

if (! isset($user_lang)) {
$user_lang = "nl";
}

if($user_lang == "nl"){$_SESSION["lang"] = "nl";}
else if ($user_lang == "it" ) { $_SESSION["lang"] = "it"; }
else if ($user_lang == "en" ) { $_SESSION["lang"] = "en"; }
else if ($user_lang == "fr" ) { $_SESSION["lang"] = "fr"; }
else if ($user_lang == "es" ) { $_SESSION["lang"] = "es"; }
$config->global = $user_lang;
include ($config->global);
?>
Offline Filip - 18/07/2012 18:05
Avatar van Filip IRC guru Webline, dat script trekt nu eens echt nergens op.. Zoizo slaat het al op niets om een object te maken voor een lege class.. Om daar nadien dan 1 variable in te zetten.. Daarnaast heb je geen methode om je taalkeuze op te vangen, en zal het dus altijd terug op NL springen..

Daarnaast moet je dan nogsteeds een systeem hebben om uiteindelijk de verandering van taal toonbaar te maken op de pagina zelf, en dat heb je met je scriptje dus ook niet..

Het beste is gewoon een systeem zoals wordpress of drupal te gebruiken als je niets van php kent..
Offline Koen - 20/07/2012 12:51
Avatar van Koen PHP expert Sidenote @Webline: daarvoor bestaat de "stdClass" van php.

Dynamic properties in PHP with stdClass
Offline Darklevi - 24/07/2012 08:20
Avatar van Darklevi Lid Gewoon www.website.nl (nederlands) en www.webstie.nl/en/ (engels)
Offline XeriuM - 25/07/2012 11:13
Avatar van XeriuM Lid
Darklevi schreef:
Gewoon www.website.nl (nederlands) en www.webstie.nl/en/ (engels)


Waarom twee verschillende domeinen gebruiken?  
Offline Martijn - 25/07/2012 16:31
Avatar van Martijn Crew PHP Kan een afweging zijn. Zo zijn zowel de Nederlandse als Engelse pagina's apart te indexeren door zoekmachines. Als je in de headers te taal goed zet, kunnen zoekmachines ook zien welke taal waarbij hoort, en zien ze dat je multi language bezig bent
Offline olivier12 - 02/08/2012 19:59
Avatar van olivier12 Lid je kunt ook je pagina's in 2 talen maken en deze in verschillende mappen zetten bv.
map 1: website in nl
map 2: website in en
dan kun je in de root van je website, dus niet in een subroot, een pagina maken waar gebruikers kunnen kiezen welke taal ze willen en daarop een cookie aanmaken met de taal.
en dan wanneer een gebruiker voor de 2e keer op je website komt de cookie laten uitlezen en de gebruiker automatisch doorlinken naar de goede pagina.
Offline christophe195 - 07/08/2012 17:39
Avatar van christophe195 Lid of via taal bestanden deze roep je aan met een session iedere tekst op je site is dan een variabel.

bevoorbeeld : nl.php

$home_tekst1 = 'Hallo welkom op de site.';
$home_tekst2 = 'Leuk dat u onze site bezoekt!';


Offline ibmos2warp - 07/08/2012 21:01
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
christophe195 schreef:
of via taal bestanden deze roep je aan met een session iedere tekst op je site is dan een variabel.

bevoorbeeld : nl.php

$home_tekst1 = 'Hallo welkom op de site.';
$home_tekst2 = 'Leuk dat u onze site bezoekt!';

Variabelen is onhandig. Je kunt het beter doen zoals wordpress het doet, of bijvoorbeeld so bestanden gebruiken. Dat so gebeuren zit volgens mij ook al in php ingebakken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s