login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Onjuiste weergave in IE

Offline JanPaul - 04/05/2012 15:40
Avatar van JanPaulLid allo lezers,

Ik ben bezig met het bouwen van 2 websites maar krijg 2 fouten in IE er maar niet uit. Graag jullie hulp hierbij!

1) Voor het eerst maak ik gebruik van het insluiten van lettertypes d.m.v. cyfon, in Firefox & Chrome gaat dit zonder problemen. In IE gaat het echter fout. Het lettertype wordt in IE veel kleiner ingeladen. Dit nadat ik een selector engine script heb ingeladen(sizzle). Zonder sizzle wordt er geen lettertype ingeladen en verschijnt dus alles in Times New Roman. Wat doe ik fout?

2) Ik wil enkele buttons rechts aan de scrollbalk uitlijnen, echter worden deze in IE linksbovenin naast elkaar geplaatst.. Wat gaat er fout?

Verder heb ik alle code door 3WC gehaald, enige fouten die deze weergeeft zijn </div> die niet geopend zijn, dit komt doordat de <div> d.m.v. een javascript wordt geladen. Is dit op te lossen zodat er 0 fouten in de sites zitten?

Voor Google heb ik gebruikgemaakt van verkorte links, dit omdat de websites nog niet online zijn.
Website 1: http://bit.ly/ImHIyS
Website 2: http://bit.ly/IWYS8J

Ik hoor graag wat ik fout doe, ook wanneer ik andere dingen kan verbeteren!


Met vriendelijke groet,
Jan-Paul

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 04/05/2012 16:04
Avatar van icemar Lid je kan het beste de font-size een px of em waarde gebruiken dan is je probleem opgelost.
In zou je style en zo in de css file zetten zodat je dit dan maat op 1 plaats hoeft aan te passen voor de gehele site nu moet je alles per pagina aanpassen kost veel meer tijd.

Je andere knoppen probleem ligt aan de position van de div die je in gesteld wordt.
Offline Pieter - 04/05/2012 16:14
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Waarom trouwens nog werken met Cufon? Je krijgt een 'flits' van de font die vervangen moet worden en je tekst is slecht selecteerbaar... Waarom niet meteen met een webfont werken a la http://www.google.com/webfonts ? Dan heb je ook meteen de correcte groottes.

Offline Pieter - 04/05/2012 16:14 (laatste wijziging 04/05/2012 16:14)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Edit: zucht, de post werd 2 keer geplaatst. Admin, verwijder je dit even aub?  
Offline JanPaul - 04/05/2012 16:47
Avatar van JanPaul Lid Dank voor de snelle reactie!

@icemar: beide manieren geprobeerd, maar lost het probleem niet op.
Het gaat om dit stukje code:
Plaatscode: 141760

h1 wordt wel ingeladen, maar niet de #subjes, hiervoor heb je de selector engine nodig, maar deze maak de tekst dus onleesbaar klein.

Dit is de code voor de knoppen, wat is hierin de fout? Ik kan hem niet ontdekken, probleem treedt alleen op in IE.
Plaatscode: 141761

@Pieter reden dat ik niet gebruik heb gemaakt van Google Webfonts is dat het betreffende lettertype niet wordt ondersteund.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Offline icemar - 04/05/2012 20:52
Avatar van icemar Lid #sub1 moet je wel in de css instellen wat het moet worden  
Offline Pieter - 04/05/2012 21:32
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@JanPaul, je kan ook je eigen font maken en via @font-face gebruiken via http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator

Heb je al die javascript niet nodig... 
Bedankt door: JanPaul
Offline JanPaul - 05/05/2012 11:36 (laatste wijziging 05/05/2012 11:39)
Avatar van JanPaul Lid @Pieter Meteen geprobeerd, maar zonder een mooi resultaat:
IE -> Werkend
Chrome -> Dikke rand eromheen
Firefox -> lettertype wordt niet getoond

Daarnaast wordt de tekst in IE hoger weergeven dan in de andere browsers, waardoor de andere div's niet op de goede hoogte zitten.

-----------------------------------------------
Wat moet ik veranderen aan de referenties knop?
-----------------------------------------------

@icemar Hoe doe je dat? Ik snap dat je iets moet toewijzen in de stylesheet, maar weet niet precies wat. Zou je misschien een voorbeeld kunnen geven?

Nogmaals dank voor jullie hulp!
Offline icemar - 05/05/2012 11:53
Avatar van icemar Lid bv dit aan je style.css toevoegen en dit moet je ook voor alle andere id's doen
  1. #sub1 {
  2. font-size:12px;
  3. }
Offline JanPaul - 05/05/2012 12:48
Avatar van JanPaul Lid @icemar dank voor je reactie.

JanPaul schreef:
@Pieter Meteen geprobeerd, maar zonder een mooi resultaat:
IE -> Werkend
Chrome -> Dikke rand eromheen
Firefox -> lettertype wordt niet getoond


Dit is aangepast en gelukt ;). Nu blijven de hoogte verschillen(in IE) en referentiebutton over.

Hoe kan ik dit veranderen?
Offline icemar - 05/05/2012 18:35
Avatar van icemar Lid Ook met css en dan de position van de knoppen op de juiste manier zetten.
Mocht dit niet werken dan kan je er nog een div overzetten voor ie en deze van op de plaats vast zetten.
Offline JanPaul - 09/05/2012 18:17
Avatar van JanPaul Lid Na een uitgebreide test blijkt dat er verschil zit tussen computers en dat op de ene computer wel het lettertype wordt ingeladen en op het andere niet.

Wellicht dat jullie een fout in de code kunnen ontdekken? Bij voorbaat dank!

Plaatscode: 141765

Ik hoor graag van jullie!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s