login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ongewenste vrije ruimte boven div (Opgelost)

Offline Jorisvh - 04/04/2012 16:30
Avatar van JorisvhLid Geachte

Ik ben pas begonnen een nieuwe site te maken, en ik leer ook met div's te werken.
Op deze site: http://home.base.be/vt6358525/ zie je dat er een vrije ruimte is boven home, hier de titel div.
Hoe kan ik deze wegwerken? Om mijn div's te controleren heb ik deze voorlopig in kleuren gezet!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 04/04/2012 21:22
Avatar van Stijn PHP expert Je kan de margin-top een negatieve pixel waarde geven.

margin-top: -21px; -> titel

margin-top: -20px; -> pagina
Offline Jorisvh - 04/04/2012 21:53
Avatar van Jorisvh Lid ok Maar hoe komt dat dat daar vrije ruimtes zijn ontstaan? Wat is de oorzaak?
Offline Pieter - 04/04/2012 23:22
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Elke browser heeft zijn eigen manier van renderen. De manier waarop iets gerenderd wordt is soms fout.
Daarom kan het geen kwaad van even een reset.css te laden vòòr alle andere css. Zo weet je zeker dat alles gelijk gerenderd wordt, volgens jouw css.

Probeer het even, met die van Eric Meyers of die van Yahoo. Waarschijnlijk zal het daarmee al opgelost zijn.
Offline Jorisvh - 05/04/2012 11:40
Avatar van Jorisvh Lid Dank u wel Pieter!!!

Heb het uitgetest en het werkt!
Offline Pieter - 06/04/2012 11:08
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hé Joris. Het is wel niet netjes dat je mij niet de credits geeft voor het oplossen. Normaal klik je even bij mij op oplossing, niet bij jezelf. Nu sta je in de top 5 oplossers rechtsboven terwijl je eigenlijk helemaal niets gedaan hebt.  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s