login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Microdata

Offline GroundZero - 29/03/2012 16:03 (laatste wijziging 29/03/2012 16:46)
Avatar van GroundZeroLid Beste, wanneer je microdata gebruikt van schema.org en op de site van W3C je html valideert dan zegt hij dat de gebruikte microdata niet word ondersteund.

Moet ik microdata toch blijven gebruiken of heb ik iets verkeerd gedaan?

Citaat:
Error Line 35, Column 41: "itemscope" is not a member of a group specified for any attribute

<div class="menu-wrapper" itemscope itemtype="http://schema.org/Url">

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 01/04/2012 15:04
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ja, blijf maar gewoon gebruiken. Microdata is iets uit HTML5 en daar bestaat nog geen goede validator voor.

Tevens is een niet valid site helemaal niet erg. Als je weet waarom het niet valid is (in dit geval voor zeer goede SEO) kun je je site gewoon niet valid houden, weet wel dat als je geen goede reden hebt om iets niet valid te maken je het wel valid moet maken.

Maar in dit geval wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen.
Offline WouterJ - 01/04/2012 15:04 (laatste wijziging 01/04/2012 15:05)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde dubbelpost??
Offline Pieter - 01/04/2012 18:35
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Microdata is inderdaad HTML5, maar met gewone HTML kan je RDFa gebruiken, wat door zoekmachines ook herkend wordt.

Persoonlijk zou ik voor de HTML5 gaan, waarmee je netjes die Microdata kan toevoegen èn valideren (met 1 waarschuwing weliswaar).
Bedankt door: WouterJ
Offline GroundZero - 01/04/2012 22:17
Avatar van GroundZero Lid Super, dankjewel voor jullie antwoorden Pieter en WouterJ!!!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s