login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div background-picture AND Div background Color werken niet.

Offline Abzander - 05/03/2012 11:44
Avatar van AbzanderLid Hallo,

Ik heb overal op internet gezocht, maar kom er niet uit wat ik fout heb gedaan.
Ik wil een achtergrond bij de Div'jes. Bij de Header en het menu. Maar de achtergrond verschijnt niet op de website. (Het lukt ook niet om i.p.v. een afbeelding, een achtergrond kleur in te stellen.)

De link naar de afbeelding lijkt mij correct.

De divs verschijnen verder keurig op de website als ik er via het html document wat in zet. Op die manier kan ik ook de afbeeldingen er in zetten. Dan laat de webbrowser deze wel zien. Maar, ik wil de afbeeldingen natuurlijk als achtergrond van de Div en niet als content dat er in zit.

De html-code:
http://www.plaatscode.be/141680/

Mijn Css-code:
http://www.plaatscode.be/141681/

Het mapje met de afbeeldingen (afb) en de code bestanden, index.html & style.css zijn samen ondergebracht in een map. Documenten/Website.

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline koosax - 05/03/2012 11:49
Avatar van koosax Lid Bij een id moet je in je CSS-bestand wel # gebruiken, misschien dat het hierdoor niet werkt

Voorbeeld:
header moet worden #header
Offline Abzander - 05/03/2012 11:54
Avatar van Abzander Lid
koosax schreef:
Bij een id moet je in je CSS-bestand wel # gebruiken, misschien dat het hierdoor niet werkt

Voorbeeld:
header moet worden #header


dat klopt, dat had ik er eerst ook voor staan. Heb het juist ff weggehaald omdat ik op andere forums het niet zag staan. Maar het probleem is er dus ook mét de #
Offline koosax - 05/03/2012 12:01
Avatar van koosax Lid Ik heb het net even geprobeerd en bij mij werkt je code gewoon.
Ik kan gewoon een afbeelding of kleur als achtergrond gebruiken.

Je moet alleen wel je float:left; weghalen bij je header want anders verdwijnt je menu
Offline Abzander - 05/03/2012 12:17
Avatar van Abzander Lid Heaj super bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb hier gister de hele dag men hoofd over gebroken... wat blijkt nu: In de html verwees ik door naar men oude stylesheet en niet naar de nieuwe die ik had aangemaakt...  Zo stom!
Nu werkt het weer.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s