login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uitschijven

Offline Mikeyvdb - 14/02/2012 11:05
Avatar van MikeyvdbLid Hallo iedereen!
Ik ben een beginnend webdeveloper en ben momenteel bezig met het ontwikkelen van mijn portfolio. Voor de projecten-pagina (waar ik al mijn projecten op zet) zou ik graag een speciaal concept hebben. Ik heb echter geen idee hoe ik dit in elkaar zou moeten knutselen, dus misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil dus een pagina maken die op het blote oog lijkt op een pagina met slechts plaatjes van mijn projecten (bannertjes van 400x100 pixels). Als men er met zijn muis overheen gaat, moet hij als het ware uitschuiven, waar tekst staat over het projecten met daarbij een linkje naar de plek waar het project staat.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen?

Met vriendelijke groet,
Mikey van den Berghe.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Button - 14/02/2012 19:40 (laatste wijziging 14/02/2012 19:40)
Avatar van Button PHP ver gevorderde Voor het uitschuif-effect zal je in de categorie JavaScript moeten zijn. Deze scripttaal laat je toe (o.a.) je webpagina dynamische elementen te geven. Google eens op: JavaScript, JQuery, JQuery uitschuifeffect, JavaScript uitschuifeffect, ...

Dit zal al wel bruikbare resultaten opleveren. JQuery is een codebibliotheek geschreven in JavaScript die heel wat van deze visuele effecten toelaat op je webpagina. Je moet hiervoor zelf niet veel van JavaScript kennen (of van de library JQuery), maar je kan gewoon code kopiëren van tutorials of kant-en-klare voorbeelden.

Succes!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s