login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

site bouwen.

Offline robinvdvoort - 12/01/2012 15:32
Avatar van robinvdvoortLid hallo,

ik wil graag een webshop bouwen.
maar heb hier geen verstand van.
heb wel is ooit met HTML gewerkt om een radiosite op te zetten, kwam niet verder dan wat plaatjes een muziek.
zou iemand mij een site kunnen geven waar alles stapje voor stapje opstaat.
of zou iemand mij willen helpen hiermee?

Mvg

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 12/01/2012 16:32
Avatar van Maarten Erelid Als je hier zelf geen verstand van hebt lijkt het me beter om ergens online eentje te huren en die uit te baten.

Als je persé zelf een wilt bouwen zul je een scripting-taal moeten leren (PHP/ASP.NET/Ruby/...) en databasekennis opdoen (MySQL, MSSQL,...). Je vindt hierover op deze website een aantal tutorials, maar om vanaf nul te starten lijkt de aanschaf van een boek mij geen slecht idee 
Offline WouterJ - 12/01/2012 17:45
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Een boek voor een scripttaal vind ik nooit heel geslaagd, het gebruikt vaak slechte technieken.

Ook is het verstandig om HTML en CSS te leren. En denk vooral niet dat je het in 1 dag, of 1 week kan doen. Nee, denk eerder aan een half jaar. Lees goede tuts (zoals beginnershandleidingen op phptuts.nl of voor HTML en CSS sceneone.nl) en oefen vooral heel heel heel veel.
Offline Pieter - 13/01/2012 08:33
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
In een half jaar kan je wat html/css en php leren. Maar een goeie webshop bouwen zal je niet doen. Best vanal zoek je een betrouwbare partij die het voor jou kan doen of betaal je per maand voor een webshopsysteem.
"Zomaar" even een webshop oprichten bestaat, maar dan zal je echt geen klanten hebben. Ik doe dagelijks niets anders dan zorgen dat oa bestaande webshops meer omzet,conversie, klanten halen... Je kan gaan raden dat als jij nog moet "beginnen", je met een ferme achterstand begint. There's no such thing as free, en zelf zal het je heel wat moeite kosten.

Je kan eventueel eens kijken voor:
-WordPress met een standaard plugin en de Shopp plugin
-Magento

Zelf van scratch opbouwen is niet erg verstandig.
Succes.
Offline Maarten - 13/01/2012 11:20
Avatar van Maarten Erelid
WouterJ schreef:
Een boek voor een scripttaal vind ik nooit heel geslaagd, het gebruikt vaak slechte technieken.

Ook is het verstandig om HTML en CSS te leren. En denk vooral niet dat je het in 1 dag, of 1 week kan doen. Nee, denk eerder aan een half jaar. Lees goede tuts (zoals beginnershandleidingen op phptuts.nl of voor HTML en CSS sceneone.nl) en oefen vooral heel heel heel veel.

Nee, maar als je aan een boek begint met de gedachte dat de info niet helemaal klopt, kan je er toch veel van leren en dan tutorials en tips gaan lezen maar toch weten waarover die gaan. Verder is de beste manier overigens gewoon een opleiding, maar dat behoort nu eenmaal niet altijd tot de opties 
Offline html_user - 17/01/2012 21:35
Avatar van html_user Lid Ik ben een half jaar geleden begonnen met een boek html, css en php & mysql. Persoonlijk vind ik van me zelf dat ik al veel heb bijgeleerd. Met enkele vragen aan andere mensen en de vele tutorials en scripts op het internet ben je al een heel eind.

Als je niet van plan bent duizenden euro's te verdienen maar een amateuristische webshop wil bouwen, is het zeker mogelijk dit te doen aan de hand van enkele boeken en het internet. De nodige motivatie om dit allemaal te leren moet er natuurlijk ook zijn.

Ik wens je alvast veel succes met je webshop
en denk wat je zelf doet doe je beter.

html_user
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s