login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

DL AND DD (Opgelost)

Offline karel - 09/01/2012 06:25
Avatar van karelHTML interesse Hallo, ik gebruikte in een webpagina met afbeeldingen en links de tags DL & DD doch zie ik nu dat Firefox deze tags niet ondersteund of weergeeft. Weet iemand een alternatief voor deze tags ?

Alvast bedankt

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 09/01/2012 06:49
Avatar van vinTage Nieuw lid Die tags worden door alle browsers ondersteund, dus check eerst of alles wel valid is.
Offline karel - 11/01/2012 22:32
Avatar van karel HTML interesse Neen, ik probeerde alles, het werkt niet in Firefox ?
Hierbij de code die ik gebruik.

Plaatscode: 141553

Alvast bedankt voor de hulp
Offline vinTage - 11/01/2012 22:36
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat werkt niet?
Offline karel - 11/01/2012 22:41 (laatste wijziging 11/01/2012 22:41)
Avatar van karel HTML interesse De links op de afbeeldingen en teksten !
Offline vinTage - 11/01/2012 22:44
Avatar van vinTage Nieuw lid geef dan een online vb ipv nietszeggende code..
Offline karel - 11/01/2012 23:04 (laatste wijziging 18/06/2012 13:01)
Avatar van karel HTML interesse

Het zijn de plaatjes met links eronder, Desktop, laptop, server, enz....
Offline vinTage - 11/01/2012 23:55
Avatar van vinTage Nieuw lid Allereerst beginnen met valideren, de meeste fouten zijn niet funest (en dus een kleine moeite om te fixen).
Offline karel - 12/01/2012 06:50
Avatar van karel HTML interesse Ik kom er zelf niet uit, graag wat hulp aub.
Offline Pieter - 12/01/2012 07:33 (laatste wijziging 12/01/2012 09:18)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hoe kan je niet eruit raken bij het valideren? Als er staat dat een </ul> afgesloten wordt terwijl het niet hoeft...Dan moet je die zoeken en eruit gooien. 

Update: is er trouwens een reden waarom je DD gebruikt? Semantisch gezien lijkt me dit compleet nutteloos.
Offline karel - 12/01/2012 13:17
Avatar van karel HTML interesse Als ik geen DD of DL gebruik wat kan ik dan als alternatief gebruiken ? De afbeeldingen moeten wel staan zoals ze nu staan.

mvg.
Offline vinTage - 12/01/2012 13:31
Avatar van vinTage Nieuw lid 1: bewijs dat het wel werkt in firefox.
2: begin met valideren.
Offline karel - 13/01/2012 20:22
Avatar van karel HTML interesse Probeerde je url te openen in Firefox ?

  1. http://www.computershop4u.be/


Het zijn de plaatjes met links eronder, Desktop, laptop, server, enz....

Offline vinTage - 14/01/2012 00:49
Avatar van vinTage Nieuw lid
karel schreef:
Probeerde je url te openen in Firefox ?

[..code..]

Het zijn de plaatjes met links eronder, Desktop, laptop, server, enz....

pls, stop met huilen...!

Ik heb je een voorbeeld gegeven dat die tags werken in FF (en eender welke andere gekende browser).
Dat jij niet minimaal wilt valideren is niet ons probleem, beter nog (sinds je toch niet wilt luisteren), je doet zelf helemaal niks..dus waarom zou je nog iets vragen ?
Offline karel - 14/01/2012 11:04
Avatar van karel HTML interesse Aan Vintage !

Ik versta niet wat je wenst te bereiken ? Een vraag word beantwoord met een vraag of met een antwoord van doe hetzelf, probeer dit, probeer dat, maar een oplossing, aanbeveling, hulp komt er niet.

Het valideren van deze complexe pagina heeft met dit niets te maken, andere links werken perfect, en de inhoud van van het bloc dat niet in Firefox werkt maar wel in Explorer en Safari is CSS gevalideerd.

Ik dacht dat de website www.sitemaster.be stond voor hulp aan de webmaster, blijkbaar is dit niet het geval. Verder met woorden zoals stop met huilen, je wilt toch niet luisteren, enz... zijn kinderachtig en weinig proffesioneel.

Je probeerde niet eens onze website te bekijken in Firefox zoals vermeld in onze basis vraag. Had je dat gedaan dan had je onmiddelijk gezien dat er wel degelijk een probleem was.

Je moet maar eens Googelen en kijken naar Firefox & DL DD tags, je zal zien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Indien je een collega webmaster niet kan helpen dan antwoord je beter niet !

Hopende U hiermede correct te hebben beantwoord !

Offline WouterJ - 14/01/2012 11:57
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Karel,

Weet je überhaupt wel waar dl, dt en dd elementen voor gebruikt worden? Want als ik zo naar je pagina kijkt begrijp je het hele nut ervan niet en gebruik je ze verkeerd.
Offline karel - 14/01/2012 12:56
Avatar van karel HTML interesse Wouter,

Uiteraard ken ik waar dl & dd voor staan, daarom gebruik ik ze dan ook. Het spijt me wel te moeten lezen dat er opnieuw geantwoord word met een vraag en niet met een oplossing. Aan dergelijke berichten heb ik dus niets !

Mvg.

Offline WouterJ - 14/01/2012 13:06
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Meneer wilt zijn code niet verbeteren? Meneer wilt alleen een kant en klare oplossing? Als het maar werkt, of het goed is maakt niet uit?
Met zo'n instelling zul je niet ver komen...

PS: Sorry voor weer een vraag antwoord, dus hierbij ook maar de oplossing:
Een lijst met producten is geen definitie lijst, maar een gewone lijst. Gebruik dus <ul> en <li>
Gebruik dit ook voor de andere lijsten, wat zo'n beetje elke <dl>, <dd> en <dt> op je pagina is verkeerd gebruikt.
Bedankt door: vinTage
Offline vinTage - 14/01/2012 14:44 (laatste wijziging 14/01/2012 14:46)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb al vanaf mn eerste post gezegd 'valideren', nu heb je dat NOG STEEDS' niet gedaan...
Ik zeg hiermee ook niet dat dat perse de oplossing is, maar een omweg gaan verzinnen om niet valide code te gaan verzinnen voor jou (want dat vraag je min of meer/je maakt je code toch niet valid) daar heeft niemand zin in.

Ook heb ik je website (meermaals) bekeken (met FF want dat is mijn favoriete browser) dus denk niet dat ik zomaar iets roep..
karel schreef:
Indien je een collega webmaster niet kan helpen dan antwoord je beter niet !
Ik wil best helpen, maar als je alle tips blijft negeren, dan word ik daar chagerijnig van.

Daarbij zeg jij dat het niet werkt in FF, maar als jij zelf een keer gekeken had naar mijn link, zie je dat het wel werkt...!
Offline Pieter - 14/01/2012 16:45
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik ga niet in op de discussie, maar wil gewoon nog even dit kwijt:

-In mijn eerste antwoord stond al mijn vraag waarom je DL en DD gebruikt. Als je het even opzoekt waar die voor staan, dan weet je dat UL/LI pakken beter is in jouw geval. => probleem opgelost

-Als je code niet valide is, kan dat een 'kettingreactie' van andere problemen geven. Het probleem zal zich niet per se duiden op de plek waar iets niet valid is. => probleem mogelijks opgelost

Succes.
Offline MiST - 14/01/2012 19:22
Avatar van MiST Lid 1) Met valideren bedoelt men hier je website door http://validator.w3.org halen.

Zoals te zien bevat het resultaat nog 19 errors en 50 warnings. Browsers kunnen zich vreemd gedragen als je pagina niet syntactisch correct is.

2) Pieter slaat de nagel op de kop. DL staat voor definition list en is bedoeld om een lijst van koppels "term (dt) + definitie (dd)" te tonen. Een definition list met enkel dd's is dan ook volstrekte onzin omdat HTML reeds geordende (ordered list of ol) en niet-geordende (unordered list, of ul) lijsten voorziet. Hoe die lijst uiteindelijk getoond wordt, moet je aangeven met CSS rules (Presentation Layer).

Ik raad je ook aan WouterJ zijn advies op te volgen. Zowat elk gebruik van dd in je huidige HTML is "fout". Een HTML tag heeft een bepaalde semantiek (wat voor iets is dit). Je kan alles eruit laten zien zoals je wil met CSS. Het is daarom aangeraden de tag te gebruiken die voor dat soort element voorzien is. Ik denk zelfs dat zoekmachines hiernaar kijken, dus als je je sales wil boosten...

3) Zeggen dat iets niet werkt, kan iedereen. Als je graag geholpen wil worden, zeg dan WAT er fout gaat. Voorzie dan genoeg informatie: voorzie een stukje code (langer dan 20 lijnen op plaatscode aub), geef screenshot en omschrijf duidelijk wat er fout aan is, zeg wat je doet en wat je wil, ... Wij kunnen jouw gedachten niet lezen.
Bedankt door: karel, WouterJ
Offline karel - 15/01/2012 18:01
Avatar van karel HTML interesse Een duidelijk antwoord, bedankt.
Het probleem graakt niet opgelost, ik valideerde de pagina probeerde al van alles en niets het werk niet in firefox ?

Dus als iemand nog kan helpen dan zou ik dit zeer op prijs stellen.

Mvg

Karel
Offline WouterJ - 15/01/2012 18:06
Avatar van WouterJ HTML gevorderde 3 mensen hebben al antwoord gegeven, als je het op volgt is je probleem opgelost.
WouterJ schreef:
Een lijst met producten is geen definitie lijst, maar een gewone lijst. Gebruik dus <ul> en <li>
Gebruik dit ook voor de andere lijsten, wat zo'n beetje elke <dl>, <dd> en <dt> op je pagina is verkeerd gebruikt.

Pieter schreef:
-In mijn eerste antwoord stond al mijn vraag waarom je DL en DD gebruikt. Als je het even opzoekt waar die voor staan, dan weet je dat UL/LI pakken beter is in jouw geval. => probleem opgelost

MiST schreef:
2) Pieter slaat de nagel op de kop. DL staat voor definition list en is bedoeld om een lijst van koppels "term (dt) + definitie (dd)" te tonen. Een definition list met enkel dd's is dan ook volstrekte onzin omdat HTML reeds geordende (ordered list of ol) en niet-geordende (unordered list, of ul) lijsten voorziet. Hoe die lijst uiteindelijk getoond wordt, moet je aangeven met CSS rules (Presentation Layer).

Ik raad je ook aan WouterJ zijn advies op te volgen. Zowat elk gebruik van dd in je huidige HTML is "fout". Een HTML tag heeft een bepaalde semantiek (wat voor iets is dit). Je kan alles eruit laten zien zoals je wil met CSS. Het is daarom aangeraden de tag te gebruiken die voor dat soort element voorzien is. Ik denk zelfs dat zoekmachines hiernaar kijken, dus als je je sales wil boosten...
Bedankt door: karel
Offline karel - 16/01/2012 00:09
Avatar van karel HTML interesse Het probleem is opgelost, thanks aan allen die reageerde.

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s