login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

background meerder stukken

Offline riagabel2 - 09/12/2011 21:26
Avatar van riagabel2Lid Ik ben bezig met het basen van een website alleen deze heeft verschillende kleuren op de background maar die moet wel kunnen uitrekken. Het design is te vinden op: Deze URL en het resultaat wat ik nu heb staat op deze URL Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het met die backgrounds moet aanpakken heeft er iemand wat tips die ik hierop kan toepassen?

Met vriendelijke groet,

Riagabel2

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 09/12/2011 23:05 (laatste wijziging 09/12/2011 23:17)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ik zou dat grijs van de header en content als achtergrond van de body zetten.
Vervolgens heb je een blauwe background-image voor de slider (of los dit op met CSS3 Gradients).
Voor de content heb je een background-image die het grijze blok aan de bovenkant van de content voorstelt, ik neem aan dat deze even hoog is.
Als laatst geef je een background-image voor de footer mee.

Even een snel een uitgekleed voorbeeld gemaakt: http://tinkerbin.com/Tukup3qb
Gebruik voor de footer een sticky footer en je bent helemaal klaar.
Offline Pieter - 12/12/2011 07:40
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
(je hele domein returnt momenteel een error 500 trouwens)
Offline riagabel2 - 12/12/2011 14:07
Avatar van riagabel2 Lid Ja dat klopt ik zag het ook vanochtend. Maar was een .htaccess fout die ik heb opgelost. Alleen WouterJ die manier kan opzich wel maar de grijze background achter de content moet rekbaar wezen en de footer moet ongeveer op de helft komen van de echte background. Ik heb al veel manieren geprobeerd alleen het wilt gewoon niet lukken.
Offline Pieter - 12/12/2011 15:06
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Plaats een aparte wrapper om je div #container3 met de lichtgrijze achtergrond (die mee rekt).
Geef #container3 een achtergrond van donkergrijs en blauw samen in 1 afbeelding (1 px breed). Die achtergrondafbeelding geef je enkel repeat-x mee.
container4 laat je vallen. Je #content div steek je in #container3.
Problem solved: je grijs rekt mee, je donkergrijs en blauw blijven gelijk. 
Offline WouterJ - 12/12/2011 18:15
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @riagabel2, volgens mij zijn beide grijze vlakken in de content rekbaar?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s