login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Multi bestanden uitprinten

Offline GroundZero - 30/11/2011 23:34
Avatar van GroundZeroLid Beste,

in mijn admin zit een overzicht van alle orders.
Deze zijn allemaal in PDF gemaakt. Nu kan ik er meerdere tegelijkertijd aanklikken.

Is het mogelijk, en zo ja HOE?, dat ik nu op PRINT druk (POST REQUEST) en dat ik dan via een combinatie van PHP en Javascript alles uit print wat er geselecteerd was?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 30/11/2011 23:43
Avatar van vinTage Nieuw lid beetje weinig info, maar aangezien je zelf een post request aanhaalt:

  1. foreach($_POST as $print)
  2. {
  3. ?>
  4. <script>
  5. window.open('die pdf')
  6. window.print()
  7. window.close()
  8. </script>
  9. <?php
  10. }


Dit is maar een idee he, niks getest oid!
Offline GroundZero - 30/11/2011 23:56
Avatar van GroundZero Lid klopt dat idee had ik ook, en dit is precies wat ik wil echter als ik 20 pdf's aanvink dan opent hij 20 schermen zeg maar en 20 print schermen, in totaal 40 schermpjes dus 

Is er geen andere manier dan dit? excuses voor de wazige uitleg ;)

P.S. heeft iemand ervaring met een soort gelijk systeem als dit? graag hoor ik hoe dit bij jullie in elkaar zit ;)
Offline vinTage - 01/12/2011 00:05 (laatste wijziging 01/12/2011 00:11)
Avatar van vinTage Nieuw lid je kan misschien in die foreach met file_get_contents (geen idee of dat lukt met pdf) proberen om een lange 'string' te maken, met een page-break de verschillende 'pags' aan te geven.

Nogmaals heb ik een idee of het lukt met file_get_contents, maar als dat werkt, zou het zo iets worden:
  1. $printmeuk = '';
  2. foreach($_POST as $print)
  3. {
  4. $printmeuk += file_get_contents('die pdf');
  5. $printmeuk += //pagebreak
  6. }
  7.  
  8. //printen


De lastigheid in deze lijkt mij het pdf uitlees gebeuren, maar mss heb je het orgineel in je database staan ??


edit: net wat gegoogled, en inlezen is idd de grootste lastigheid, maar niet onmogelijk dmv een omweg.
Zoeken naar 'read pdf php' (mn eerste poging) gaf me iig (op het eerste gezicht) bruikbare info.

ps, als je wilt dat iemand je een kant en klaar scripot post/geeft/verkoopt, moet je in samenwerken zijn.
Offline Pieter - 01/12/2011 08:26
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Eerst pdf's mergen, dan pas printen. Het samenvoegen kan je met PDF Merger for PHP. Daarmee reduceer je toch al die 40 schermpjes naar 2.
Offline GroundZero - 05/12/2011 12:12
Avatar van GroundZero Lid super gaan we proberen, dankjewel!!!
Offline Frisbee - 06/12/2011 10:18
Avatar van Frisbee HTML beginner Volgens mij kun je het zelfs tot 1 scherm beperken als je het scherm dat opent ook weer direct sluit:

  1. <script>
  2.  
  3. window.print();
  4.  
  5. window.close();
  6.  
  7. </script>
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s