login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iframes

Offline john123 - 13/11/2011 18:18 (laatste wijziging 13/11/2011 18:19)
Avatar van john123Lid hoi ik ben momenteel bezig mijn huiswerk aan het maken. Maar raak er niet aan uit. Mijn pagina moet zoals de deze zijn: http://huiswerk...s%2010.htm

Mijn vraag is of ik dit met iframes moet maken of gewone frames. Want een achtergrond ingeven lukt mij niet bij iframes?
Kan iemand mij hier helpen?
 

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 13/11/2011 18:56
Avatar van icemar Lid Gewoon maken met div´s niets met een iframe doen.
Bedankt door: john123
Offline john123 - 13/11/2011 20:25
Avatar van john123 Lid vreemd? want in mijn opdracht staat dat ik aan de rechter-en linker kant een iframe moet laten opnemen. Ik ken de div-tag nog niet dus ik denk tog dat het met een frame zal moeten, weet gewoon niet welke en hoe.
Offline Aar - 13/11/2011 20:55
Avatar van Aar PHP interesse Meld diegene die deze opdracht geeft eens dat iframes uit de tijd zijn.
Offline larssy1 - 13/11/2011 23:16
Avatar van larssy1 MySQL beginner Huiswerk?

Geef je leraar maar meteen het advies om zijn ontslag in te dienen 
Webdevelopers van deze tijd gebruiken geen iframes / frames meer ;)

Alles gaat via DIVs / CSS / PHP / JS / JQuery 
Offline Kevin - 14/11/2011 00:15
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Het is goed om te weten wat frames zijn en wat ze doen, maar inderdaad ze horen niet meer thuis in deze tijd.

Het was handig om bepaalde nieuwe informatie in je pagina te laden zonder je website te refreshen of van pagina te wisselen.
Nu wordt dit gedaan met behulp van AJAX (Asynchronous JavaScript and XML)

Persoonlijk vind ik het raar dat leerkrachten vaak nog niet over de laatste nieuwe informatie beschikken?
Offline Pieter - 14/11/2011 06:53
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Volledig verouderd, maar dat is nu eenmaal hoe die webcursussen gegeven worden... Het merendeel leer/lees je op internet, want dit is compleet foute leerstof.

Je kan het inderdaad met frames oplossen, zowel gewone als iframes. Je kan ook altijd gewoon de bron bekijken van de site. 

Ik hoop trouwens dat de inhoud op die site ook verzonnen is, want ik vind dat nog het 'tamste' van al.  
Offline john123 - 14/11/2011 16:31
Avatar van john123 Lid inderdaad, hoe pieter al zei. ik volg een thuiscursus bij NHA, daarom dat ze nooit nieuwe cursussen maken.
Kan ik frames en iframes ook doorelkaar gebruiken of niet? Want ik geraak er helemaal niet aan uit welk code ik hiervoor moet gebruiken.
Offline larssy1 - 14/11/2011 17:18
Avatar van larssy1 MySQL beginner
john123 schreef:
inderdaad, hoe pieter al zei. ik volg een thuiscursus bij NHA, daarom dat ze nooit nieuwe cursussen maken.
Kan ik frames en iframes ook doorelkaar gebruiken of niet? Want ik geraak er helemaal niet aan uit welk code ik hiervoor moet gebruiken.

Vind wel die titel kloppen..

Citaat:
Het huiswerk van les 10, maar nu met teveel verschillende kleuren


Ja, je kunt frames in iframe gebruiken. Maar ik raad je aan om deze methodes niet officieel gaan te gebruiken.

Ikzelf gebruik tot de dag van vandaag, navigatie mbv PHP.
Offline Pieter - 14/11/2011 21:59
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Als je frames gebruikt zit je met een 'raamwerk' pagina die elke frame moet laden. Met een iframe heb je enkel de 'inhoud' die je laat laden. Ik zou dit met een iframe doen, eerder dan met gewone frames. (maar liefst dus zonder iets van frames)

En doe de toekomstige NHA studenten een plezier, verwijs in de reactie of naar je persoonlijke begeleider van de les dit topic. Ze moeten gewoon weten dat deze oude technieken echt geldverspilling is voor hun studenten. Met een beetje geluk vind Google zelf de weg naar deze NHA referentie.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s