login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

links werken niet meer met -ms-filter in IE (Opgelost)

Offline Scratchie - 06/10/2011 13:20
Avatar van ScratchieLid Hey allen,

ik maak gebruik van volgende code in mijn CSS bestand:

  1. html {
  2. background: url(images/background_zk.jpg) no-repeat center center fixed;
  3. -webkit-background-size: cover;
  4. -moz-background-size: cover;
  5. -o-background-size: cover;
  6. background-size: cover;
  7. filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='.images/background_zk.jpg', sizingMethod='scale');
  8. -ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='images/background_zk.jpg', sizingMethod='scale')";
  9. overflow-y: scroll !important;
  10. }


Nu, dit geeft het gewenste resultaat (de achtergrond wordt geschaald naar de perfecte afmeting), maar dan kan ik niet meer op mijn hyperlinks klikken in IE? In firefox e.d. gaat dit wel zonder problemen.

Wanneer ik de regel code '-ms-filter' zou weghalen, doet hij het wel gewoon, maar wordt de achtergrond niet meer geschaald..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thnx

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/10/2011 14:36
Avatar van Thomas Moderator Mijn eerste gok zou zijn: De browser denkt dat het plaatje over de hyperlinks staat, dus verplaatst deze naar de achtergrond door het toevoegen van een z-index?
Offline Pieter - 06/10/2011 14:52 (laatste wijziging 06/10/2011 15:01)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb de oplossing gevonden, bij problemen met de IE filters moet je de filters niet toepassen op je html of body element, maar op een fullsize (fixed position) div. (zie update 2 bij punt 1)

Het komt blijkbaar wel vaker voor.

Bij de link hierboven heb je nog alternatieven om hetzelfde te doen puur in CSS.
Succes!

Update: Debiele zinsconstructie aangepast. 
Bedankt door: Scratchie
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s