login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

website gecentreerd in firefox, maar in IE staat deze helemaal links

Offline win4ever - 17/09/2011 15:27
Avatar van win4everLid hoe komt het dat de website in firefox perfect in het midden staat, maar als je hem bekijkt in IE dan staat die helemaal links... 

wat doe ik verkeerd?

http://www.oost.../index.php

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Giant - 17/09/2011 15:59
Avatar van Giant PHP beginner probeer eens het volgende:

  1. html, body {
  2. width: 100%;
  3. }
Offline win4ever - 17/09/2011 18:30
Avatar van win4ever Lid helaas, geen oplossing .



maar normaal moet het lukken met behoud van die css, want ik had een zelfde website voor iemand gemaakt die ik nu herwerkt heb omdat die persoon deze website niet meer wou en ik de bestanden wou hergebruiken. en op die "oude versie" werkt alles perfect, er moet dus blijkbaar iets fout gegaan zijn tijdens mijn "herwerken".

(zie hiervoor : http://www.oost...ndex3.html )
deze versie staat perfect gecentreerd zowel in FF als in IE


weet gewoon niet waar dus het verschil zit
Offline vinTage - 17/09/2011 20:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Altijd eerst zorgen dat je site valid is, de meeste gekke fouten ontstaan door niet valid code.
Offline win4ever - 17/09/2011 20:56
Avatar van win4ever Lid
vinTage schreef:
Altijd eerst zorgen dat je site valid is, de meeste gekke fouten ontstaan door niet valid code.



ik weet dat er fouten instaan, maar ben ook niet echt een prof op gebied van website's maken... ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar foutloos zal me toch niet echt lukken hoor 
Offline vinTage - 17/09/2011 21:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Jawel hoor, gewoon de aanwijzingen volgen die de validator geeft, jij haalt met jouw site al een stuk of 15 warnings weg door <br /> te gebruiken ipv <br>.

Die breaks corrigeren zullen het probleem niet oplossen, maar rondzwevende list tags MISSCHIEN wel 
Offline win4ever - 18/09/2011 01:13
Avatar van win4ever Lid
vinTage schreef:
Jawel hoor, gewoon de aanwijzingen volgen die de validator geeft, jij haalt met jouw site al een stuk of 15 warnings weg door <br /> te gebruiken ipv <br>.

Die breaks corrigeren zullen het probleem niet oplossen, maar rondzwevende list tags MISSCHIEN wel 




ik zal er eens naar kijken om die <br> aan te passen naar <br /> , maar wat bedoel je precies met rondzwevende list tags? is <li></li> dan ook niet goed in gebruik misschien?

ik heb nooit lessen gevolgd hierin, heb alles geleerd op mijn eigen door andere website's te bekijken (broncode) en via enkele (oude) boeken... (is er aan te zien )
Offline Tyler1989 - 18/09/2011 02:23
Avatar van Tyler1989 Lid Je kan altijd het volgende eens proberen, het hielp bij mij toch in de meeste gevallen

  1. html, body {
  2. background: #474747;
  3. font-family: arial, verdana, lucida, helvetica, sans-serif;
  4. margin: 0px;
  5. padding: 0px;
  6. color: #000;
  7. text-align:center;
  8. }
Offline win4ever - 18/09/2011 12:12
Avatar van win4ever Lid
Tyler1989 schreef:
Je kan altijd het volgende eens proberen, het hielp bij mij toch in de meeste gevallen

[..code..]



dit lijkt goed te werken om de website in het midden te krijgen, maar dan staat alles van tekst ook meteen gecentreerd weergegeven, en dit lijkt me niet echt "mooi" om naar te kijken op deze manier...

als voorlopige oplossing is het in orde, maar het zou mogelijk moten zijn om de website gecentreerd te krijgen, terwijl de tekst zelf niet gecentreerd is wat dus een betere oplossing zou zijn

(zie http://www.oost...ndex3.html)

beide site's zijn van mij, enkel weet ik niet waar het verschil zit dat de ene wel en de andere niet goed weergegeven wordt
Offline finduilas - 18/09/2011 21:32
Avatar van finduilas PHP gevorderde Geef je p-tags afzonderlijke waarde voor de text-align (overschrijven ;))
Offline Tyler1989 - 18/09/2011 23:06
Avatar van Tyler1989 Lid In de ene website gebruik je duidelijk waardes voor je p tags, in de andere niet.


Waarom heb je gekozen voor positionering in plaats van float?


Kan je mij trouwens even het nut uitleggen van deze code:
  1. #container{
  2. position: relative;
  3. }
Offline vinTage - 18/09/2011 23:08
Avatar van vinTage Nieuw lid
Tyler1989 schreef:
Kan je mij trouwens even het nut uitleggen van deze code:
[..code..]


Omdat je dan daarin absolute kan positioneren 
Bedankt door: Tyler1989
Offline FrankieC - 21/09/2011 10:22
Avatar van FrankieC Lid
Citaat:
beide site's zijn van mij, enkel weet ik niet waar het verschil zit dat de ene wel en de andere niet goed weergegeven wordt

Op de ene site heb je een comment boven/voor het doctype staan. Dat doet browsers in quirks mode gaan, waarin IE niet meer luistert naar margin:auto. Voor meer informatie zie How to Center in CSS.
Offline marten - 21/09/2011 14:25
Avatar van marten Beheerder Start altijd met een reset.css

Kijk eens bij html boilertemplate. Zorg er vervolgens voor dat je altijd start vanuit een container. Je container kan een div zijn in de body maar ook bijvoorbeeld de body zelf. Zelf gebruik ik altijd de div. Deze container stel je in op een vaste breedte in pixels. En een margin: 0 auto;

Dit zal je site centreren in alle browsers.
Offline html_user - 21/09/2011 16:00 (laatste wijziging 21/09/2011 17:22)
Avatar van html_user Lid Volgens mij lukt het wel als je gewoon dit toevoegd in je css bestand onder container.

left:50%;
margin-left:-450px;

Zo wordt mijn site gecentreerd en dat werkt perfect.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s