login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > HTML & CSS

website gecentreerd in firefox, maar in IE staat deze helemaal links

win4ever – 17/09/2011 15:27
hoe komt het dat de website in firefox perfect in het midden staat, maar als je hem bekijkt in IE dan staat die helemaal links... 

wat doe ik verkeerd?

http://www.oost.../index.php

Pagina:

14 antwoorden

Gesponsorde links

Giant – 17/09/2011 15:59
probeer eens het volgende:

1. html, body {
  2. width: 100%;
  3. }

win4ever – 17/09/2011 18:30
helaas, geen oplossing .

maar normaal moet het lukken met behoud van die css, want ik had een zelfde website voor iemand gemaakt die ik nu herwerkt heb omdat die persoon deze website niet meer wou en ik de bestanden wou hergebruiken. en op die "oude versie" werkt alles perfect, er moet dus blijkbaar iets fout gegaan zijn tijdens mijn "herwerken".

(zie hiervoor : http://www.oost...ndex3.html )
deze versie staat perfect gecentreerd zowel in FF als in IE

weet gewoon niet waar dus het verschil zit

vinTage – 17/09/2011 20:43
Altijd eerst zorgen dat je site valid is, de meeste gekke fouten ontstaan door niet valid code.

win4ever – 17/09/2011 20:56
vinTage schreef:
Altijd eerst zorgen dat je site valid is, de meeste gekke fouten ontstaan door niet valid code.

ik weet dat er fouten instaan, maar ben ook niet echt een prof op gebied van website's maken... ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar foutloos zal me toch niet echt lukken hoor 

vinTage – 17/09/2011 21:09
Jawel hoor, gewoon de aanwijzingen volgen die de validator geeft, jij haalt met jouw site al een stuk of 15 warnings weg door <br /> te gebruiken ipv <br>.

Die breaks corrigeren zullen het probleem niet oplossen, maar rondzwevende list tags MISSCHIEN wel 

win4ever – 18/09/2011 01:13
vinTage schreef:
Jawel hoor, gewoon de aanwijzingen volgen die de validator geeft, jij haalt met jouw site al een stuk of 15 warnings weg door <br /> te gebruiken ipv <br>.

Die breaks corrigeren zullen het probleem niet oplossen, maar rondzwevende list tags MISSCHIEN wel 

ik zal er eens naar kijken om die <br> aan te passen naar <br /> , maar wat bedoel je precies met rondzwevende list tags? is <li></li> dan ook niet goed in gebruik misschien?

ik heb nooit lessen gevolgd hierin, heb alles geleerd op mijn eigen door andere website's te bekijken (broncode) en via enkele (oude) boeken... (is er aan te zien )

Tyler1989 – 18/09/2011 02:23
Je kan altijd het volgende eens proberen, het hielp bij mij toch in de meeste gevallen

1. html, body {
  2. background: #474747;
  3. font-family: arial, verdana, lucida, helvetica, sans-serif;
  4. margin: 0px;
  5. padding: 0px;
  6. color: #000;
  7. text-align:center;
  8. }

win4ever – 18/09/2011 12:12
Tyler1989 schreef:
Je kan altijd het volgende eens proberen, het hielp bij mij toch in de meeste gevallen

[..code..]

dit lijkt goed te werken om de website in het midden te krijgen, maar dan staat alles van tekst ook meteen gecentreerd weergegeven, en dit lijkt me niet echt "mooi" om naar te kijken op deze manier...

als voorlopige oplossing is het in orde, maar het zou mogelijk moten zijn om de website gecentreerd te krijgen, terwijl de tekst zelf niet gecentreerd is wat dus een betere oplossing zou zijn

(zie http://www.oost...ndex3.html)

beide site's zijn van mij, enkel weet ik niet waar het verschil zit dat de ene wel en de andere niet goed weergegeven wordt

finduilas – 18/09/2011 21:32
Geef je p-tags afzonderlijke waarde voor de text-align (overschrijven ;))

Tyler1989 – 18/09/2011 23:06
In de ene website gebruik je duidelijk waardes voor je p tags, in de andere niet.

Waarom heb je gekozen voor positionering in plaats van float?

Kan je mij trouwens even het nut uitleggen van deze code:
  1. #container{
  2. position: relative;
  3. }

Gesponsorde links

Pagina:

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.053s