login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div centreren, en laten meerekken met inhoud

Offline Raze - 04/08/2011 16:32
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik wil een div centreren, en laten meerekken met de inhoud. De div zou 990px breed moeten zijn, en exact in het midden staan.

De inhoud zou ik willen positioneren tov de centrale div (de wrapper), dus als ik bv zeg: "logo style{left:50px;}", dan moet die 50px naar links tov de centrale div.

Daarnaast moet de div meerekken met de inhoud, en de (eventuele) scrollbars moeten niet aan de zijkant van die centrale div, maar wel aan de kant van de browser zelf staan.

Momenteel lukte mij het totaal niet, dus ik zou gewoon eens willen zien voor standaard code. Mijn probleem is vooral: ik krijg de div in het midden, en ook inhoud, mààr: de inhoud staat bv. inderdaad op 50px van de rand van de centrale div, maar die rekt wel niet mee!

  1. #wrapper{position:absolute;left:50%;margin-left:-495px;width:990px;background:#fff url(http://localhost/static/images/background/headerbar.png) no-repeat;box-shadow:2px 2px 20px #888;}
  2. #top-container{position:absolute;top:50px;left:50px;font-size:11px;color:#ccc;}


De achterground rekt hierbij niet mee.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline xSc - 10/08/2011 10:50
Avatar van xSc Onbekend Dat kun je beter niet zo doen. Absolute moet je nooit zomaar gebruiken, enzij je het echt nodig hebt.


Plaatscode: 141205
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s