login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dezelfde hoogte 3 kolommen

Offline Brunge - 09/06/2011 19:36
Avatar van BrungeNieuw lid Hello,


Op mijn website maak ik gebruik van een container met daarin 3 kolommen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die 3 kolommen ALTIJD even hoog maak?

Bijvoorbeeld de hoogte van de rechtse kolom komt in totaal op zo'n geschatte 700px, die van de middelste op 1200px en de linkse op 850px. Dus alle kolommen zouden nu een hoogte van 1200px moeten krijgen.

Iemand die hier een oplossing voor weet?
Dank bij voorbaat

Jan

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pijke - 09/06/2011 20:53
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
waarschijnlijk JavaScript.
hiermee kun je de hoogte van elementen opvragen en dan bij iedere de hoogste invullen. je kunt ook de container height: auto maken en de drie elementen erin height: 100% doen.
dat zou ook moeten werken.
Offline Brunge - 09/06/2011 21:39
Avatar van Brunge Nieuw lid De container height: auto; en in de 3 kolommen height: 100%; werkt alvast niet.
Ik ga het eens proberen uit te zoeken met javascript.

Natuurlijk zou een oplossing met gewone HTML en CSS handiger zijn, dus als iemand nog ideeën heeft! ;)
Offline WouterJ - 09/06/2011 22:16
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Werken met fixed-columns? Als je daar eens op zoekt krijg je veel uitleg en demo's. Maar om alvast een voorbeeldje te geven: http://waldio.110mb.com/css/fauxcolums.html
Offline Pieter - 10/06/2011 11:56
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik zou het niet met al die divjes doen Waldio.
Dan is het toch beter van 1px achtergrond te stretchen voor de kleur. Ok, het is 1 http aanvraag meer, maar wel een nettere/semantische code. Niet?
Offline WouterJ - 10/06/2011 14:55
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Dat is inderdaad misschien wel beter, dit was een van mijn eerste HTML scriptjes dus ik zal het ondertussen flink kunnen veranderen.

PS: Voor de liefhebbers, tegenwoordig met CSS3 gradients kan je ook heel makkelijk en mooi dit maken.
Offline Brunge - 11/06/2011 14:41
Avatar van Brunge Nieuw lid Ik heb het toch gewoon met tables gedaan. De "<div> versie" vond ik echt veel te ingewikkeld, en de kans op fouten in de lay-out bekeken door verschillende browsers is nu kleiner denk ik.

Mijn lay-out heeft dus 3 kolommen, met allemaal een margin, een padding en een border. Maar met gebruik van tables is het onmogelijk om een margin bij kolommen te gebruiken. Daarom heb ik dus een table gemaakt met 5 kolommen, waarbij kolom 2 en 4 gewoon de ruimte tussen de kolommen is.

Een oplossing die werkt, maar niet zo semantisch is zeker?
Offline WouterJ - 11/06/2011 14:46
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Tabellen zijn voor het gestructureerd weergeven van gegevens. Niet voor het maken van een lay-out.

Als je een goede website wilt maken zul je echt de tabellen moeten wegdoen en gaan werken met div's.
Offline Brunge - 11/06/2011 19:40
Avatar van Brunge Nieuw lid Weet ik wel, maar div's was gewoon te ingewikkeld. Beetje wikken en wegen hé 
Offline WouterJ - 11/06/2011 20:12
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Dus jij gaat voor een slechtere website i.p.v. iets meer je best doen?  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s