login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

autotrack op de website

Offline IndexS - 24/03/2011 10:31
Avatar van IndexSMySQL interesse Hallo iedereen,

Ik ben voor een autobedrijfje bezig met een website. Allemaal geen probleem.

Nu moet ik voor occasions een stukje van autotrack includen. Dit gaat met een iframe. Nu krijg je standaard scrollbalken te zien horizontaal en verticaal. Deze wil ik weg hebben. Nu krijg ik deze wel weg door de hoogte van de iframe in te stellen. Het probleem hiermee is dat de auto's er nu mooi inpassen (6 stuks). Maar als dat er volgende week 10 zijn dan past het niet meer. Nu kun je wel de scrolling op auto zetten, maar je krijgt dan ook een horizontale balk, zo irritant...

Iemand een idee waarmee ik alleen een verticale balk krijg als dat nodig mocht zijn. Of dat de iframe niet nodig is...

Hieronder de iframe van de huidige site die ik over moet nemen naar de nieuwe site.

  1. <iframe src="http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occsearch.listfordealer_ext?p_code=65YRHFNV&p_css=http://www.penbrugautos.nl/css/autotrack.css" style="border:0; width:100%; height:400px" scrolling="auto" align="top" frameborder="0" class="iframe"></iframe>


En voor de volledigheid hier de css code:

Plaatscode: 140844

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!

mvg

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WeedSide - 24/03/2011 11:04
Avatar van WeedSide Nieuw lid
  1. style="overflow-y: hidden ! important; overflow-x: auto ! important;"
toevoegen.
Offline IndexS - 24/03/2011 12:42
Avatar van IndexS MySQL interesse Ik heb het geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Als ik er geen hoogte in aangeef dan krijg ik alsnog beide balken te zien. Misschien dat ik het verkeerd toepas....
Offline WeedSide - 24/03/2011 13:27
Avatar van WeedSide Nieuw lid Eenvoudig even een hoogte mee geven dan lijkt me toch.. ?
Offline IndexS - 24/03/2011 13:45
Avatar van IndexS MySQL interesse Maar dat wil ik juist niet. Met een vaste hoogte krijg ik alsnog beide scrollbalken te zien. Ik wil alleen de verticale scrollbalk zien als de vaste hoogte te klein is. Dan mag er gescrolled worden. Maar de breedte staat goed, maar daar krijg je dan ook een scrollbalk te zien terwijl er niet gescrolled kan worden.  
Offline WeedSide - 24/03/2011 13:56 (laatste wijziging 24/03/2011 13:56)
Avatar van WeedSide Nieuw lid Met je vorige zin "Als ik er geen hoogte in aangeef dan krijg ik alsnog beide balken te zien." suggereer je dat als je wel een hoogte aangeeft het wel lukt, erg verwarrend. Ik snap je probleem, even google en de verschillende suggesties die gedaan worden proberen.

Good luck greetz WeedSide 
Offline IndexS - 24/03/2011 15:43 (laatste wijziging 24/03/2011 15:44)
Avatar van IndexS MySQL interesse Dat heb ik gedaan en mijn laatste redmiddel is dan sitemasters.

Met een vaste hoogte krijg je beide balken pas te zien als het er niet meer in past. Maar wil dus alleen de verticale. Sorry voor de onduidelijkheid.
Offline Pieter - 25/03/2011 20:08
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Heb je een online voorbeeld staan? Dat is gemakkelijker op te lossen.
Offline IndexS - 31/03/2011 14:54
Avatar van IndexS MySQL interesse http://www.autobedrijfgjbruggink.nl/occasions.html

Nu staan er maar 6 auto's in en heb ik er een vaste hoogte aangegeven. Maar als er 10 auto's zijn bijvoorbeeld dan past het niet meer en krijg je een lelijke horizontal scrollbalk. Verticaal is geen probleem.

Alvast bedankt.
Offline Pieter - 01/04/2011 09:09
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Op het moment dat de verticale scrollbar er komt gaan er een aantal pixels (10à20) van je scherm. Als je het allemaal wat groter dimensioneert zal de horizontale scrollbar er normaal niet komen lijkt me.
Offline IndexS - 01/04/2011 09:47
Avatar van IndexS MySQL interesse Ik zie nu dat het probleem zich voordoet bij IE8. In firefox 3.6 en IE7 werkt het wel zoals ik het wil.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s