login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS3 compatibiliteit (Opgelost)

Offline lolll - 23/01/2011 13:50
Avatar van lolllLid Ik sta op het punt om een nieuwe site te maken, maar ik vroeg me nu af of ik de opmaak in CSS2 ga doen of CSS3. Ik zou het liefst werken met 3, maar nu is mijn vraag:"Zijn er al genoeg browsers compatibel met CSS3?" Want als dat niet is, kan ik het beter in CSS2 doen. Ik zou het vooral doen voor de nieuwigheden in 3: border-radius, shadow en al die anderen. Want in 2 moet je dat allemaal met afbeeldingen doen.

Lolll

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cx1213 - 23/01/2011 14:04
Avatar van cx1213 Lid webkit(chrome en safari),mozilla, opera en ie(9) ondersteunen het met hun eigen prefix. dus voor webkit -web- voor mozilla -moz- voor opera -o- en ie -ms-. alle ouder versies van ie kan je ondersteunen door gebruik te maken van iePIE. een nadeel is dat je redelijk veel extra code heb in de css omdat je de normale declaratie nodig hebt voor later en alle speciale voor de browsers, ook houd niet iedereen zich aan de standaard zo heeft mozilla zijn eigen declaratie voor border radius.
Bedankt door: lolll
Offline Martijn - 23/01/2011 15:08
Avatar van Martijn Crew PHP bepaalde dingen zoals selcetrs ( input[type=text]{ color: red;} ) werken in de modernere browsers wel, maar niet alles. Je kan een deel mooi maken, maar houd rekening dat het ook in css2 vorm moet worden kunnen gezien.

Samengevat: CSS2 met hiehr en daar een leukertje uit 3
Bedankt door: lolll
Offline WouterJ - 23/01/2011 15:08 (laatste wijziging 23/01/2011 15:09)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ik zou het zelf nog niet doen. Want er is nog geen 1 browser die alles ondersteund. Daarnaast is het bij bijna alle browsers nog in de proeffase, hiervoor heb je dus -moz- en -webkit- nodig. <IE9 ondersteund nog helemaal geen CSS3.
CSS3 is leuk om mee te spelen, maar voor een echte site zou ik nog even wachten.

Als je wilt weten wat er allemaal al wordt ondersteund door browsers is dit een hele handige link:
http://www.quirksmode.org/css/contents.html

@martijn, die selector die jij nu als voorbeeld gebruik is al een CSS2 selector... 
Bedankt door: lolll
Offline lolll - 23/01/2011 15:58
Avatar van lolll Lid ok bedankt voor alle reacties. En ook bedankt voor die site met browsers. Ik zal proberen zoveel mogelijk in css2 doen, maar als ik echt iets wil dat gemakkelijk is in 3 zal ik dat wel doen. Met eventueel een oplossing voor de browsers die het niet ondersteunen.

Lolll
Offline Kevin - 23/01/2011 20:30
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Nuja het blijft een moeilijke keuze want HTML 5 zal pas in 2022 definitief af zijn.
Bedankt door: lolll
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s