login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Padding verschillend

Offline radiofreak - 04/01/2011 11:39
Avatar van radiofreakNieuw lid Ik ben bezig met het opmaken van de mail die verstuurd wordt via een contactformulier. Dus zoiets als:

Beste,

Er is een mail verstuurd via het contactformulier:


Nu zou ik het bericht dat verstuurd is in een box willen zetten. Natuurlijk is er dan wat padding rond nodig. Dus heb ik dat boxje eens gemaakt en getest , en dan ziet het er perfect uit (zie afbeelding). Maar wanneer ik die code kopieer naar mijn contactformulier en test via mail, krijg ik iets heel anders (zie afbeelding).

Iemand een idee aan wat het kan liggen?

Thx!

Grtz Radiofeak

  1. <div style=\"font-family: Century Gothic; font-size: 16px; background-color: #957d61; padding-top: 20px; border: 5px solid #bbaa96; color: #fff; line-height: 28px;\">


http://img441.imageshack.us/i/imagebk.png

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 04/01/2011 12:06
Avatar van xSc Onbekend Hmm, ik heb het idee dat het meer aan de line-height ligt dan aan de padding.
Offline radiofreak - 04/01/2011 13:57
Avatar van radiofreak Nieuw lid Heb de line-height weggehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem...
Offline Realtec - 04/01/2011 14:30
Avatar van Realtec HTML interesse Je kan in je html mail in de head toch interne css mee sturen?

  1. *
  2. {
  3. margin: 0;
  4. padding: 0;
  5. }
Offline MrWolf - 04/01/2011 17:09
Avatar van MrWolf Lid Ik denk dat je margin in plaats van padding moet gebruiken. (Ik haal ze ook altijd door elkaar!)
Offline Emonk - 04/01/2011 17:16 (laatste wijziging 04/01/2011 17:16)
Avatar van Emonk Lid je geeft alleen padding-top mee, wat als je nou voor elke zijde padding geeft, dus zo:

  1. padding: 10px 5px 20px 5px;
  2. // top left bottom right
Offline radiofreak - 04/01/2011 18:27
Avatar van radiofreak Nieuw lid
Realtec schreef:
Je kan in je html mail in de head toch interne css mee sturen?

Maakt geen verschil...

MrWolf schreef:
Ik denk dat je margin in plaats van padding moet gebruiken. (Ik haal ze ook altijd door elkaar!)

Als ik margin toepas, creëer ik een ruimte van 10px rond de border..

Emonk schreef:
je geeft alleen padding-top mee, wat als je nou voor elke zijde padding geeft, dus zo:


Ik had eerst padding: 10px; (zie afbeelding), later had ik eens padding-top gedaan om te kijken wat dan het resultaat is, maar het resultaat blijft verkeerd. Pfff  
Offline Beirensg - 11/01/2011 11:07
Avatar van Beirensg HTML beginner Dit komt waarschijnlijk omdat de CSS-parser van de mail verschilt van deze van de browser.

Als ik de afbeeldingen goed bekijk zie ik dat de background-color niet tot aan de border vult. waarschijnlijk volgt de email-client de CSS-specificaties niet. je kan dit bvb oplossen door de padding op 0 te plaatsen en dan de spacing te creeren door een lege div.

Hopelijk lost dit iets op.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s