login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

box problemen met FF en IE

Offline rolos - 22/12/2010 16:19 (laatste wijziging 23/12/2010 11:19)
Avatar van rolosNieuw lid Mijn probleem:
De box word vele male groter in IE dan in FF. Hoe kan dit? en hoe is dit op te lossen.
Ben echt al uren in de weer maar kom er niet uit.

Het gaat om de div #tekstvak

Heeft iemand hier een tip voor?
CSS code

HTML CODE

Groeten,
Rolos

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pijke - 22/12/2010 16:23 (laatste wijziging 22/12/2010 16:24)
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
www.plaatscode.be

en welke de box?
Offline WouterJ - 22/12/2010 16:25
Avatar van WouterJ HTML gevorderde - Grote code's op plaatscode.be
- Het & teken nooit zomaar gebruiken, maar &. Hiervoor moet je de character set instellen in UTF-8.
- Heb je een online voorbeeld? Dat zegt namelijk veel meer dan wat code.
- Het is verstandig om alle CSS code in 1/2 bestanden te zetten en geen inline/interne css te hebben.
Offline rolos - 22/12/2010 16:29 (laatste wijziging 22/12/2010 16:32)
Avatar van rolos Nieuw lid het gaat om de box: #tekstvak deze is een stuk breder in IE dan in FF.

plaatscode.be:"

Plaats #140395 (CSS)
Plaats #140394 (XML)

onder de naam rolos

heb helaas geen online voorbeeld.
Goeie tip voor het & teken, mag ik vragen wat er anders gebeurt als je dit niet doet?
Dat verhaal van css inline snap ik niet helemaal, zou je dit misschien iets meer kunnen specificeren?
Offline WouterJ - 22/12/2010 18:28
Avatar van WouterJ HTML gevorderde - Wil je misschien de plaatscode zichtbaar maken en dan de lange scripts in de begin post weghalen?
rolos schreef:
Goeie tip voor het & teken, mag ik vragen wat er anders gebeurt als je dit niet doet?

Dit zijn HTML-Entities. Dit kan je beter gebruiken anders kan er zo'n raar ruitje met een vraagteken komen te staan.
Dit kan je het beste gebruiken voor alle tekens die geen letter, cijfer, punt of komma zijn. Dus een teken als ' of ^ of @ kan je het best de HTML entities opschrijven.
Je moet dan wel even de juiste character-set doen, dit doe je door middel van een metatag.
rolos schreef:
Dat verhaal van css inline snap ik niet helemaal, zou je dit misschien iets meer kunnen specificeren?

Je hebt bijv.
  1. <div style="display: none">Dit zie je niet</div>

Dit noem je inline CSS. Als je meerdere pagina's hebt en je wilt dit veranderen ben je dus wel even bezig. Daarom kan je beter deze div een id/class meegeven en die in je stylesheet(.css) aanroepen en aanpassen.
Maar je kan ook je CSS tussen <style type="text/css"></style> zetten in de head. Dit noem je intern CSS. Dit kan je ook niet makkelijk aanpassen. Daarom kan je het best dit ook in je stylesheet zetten.
Offline rolos - 23/12/2010 09:43 (laatste wijziging 23/12/2010 11:19)
Avatar van rolos Nieuw lid Oke dat klinkt als een supertip!

bedankt voor je uitleg ik ga er gelijk mee aan de slag )dat gaat een hoop werk schelen)

had iemand al een idee voor mijn #tekstvak div die breder is in IE dan in FF???

www.plaatscode.be/140394 (XML)
www.plaatscode.be/140395 (CSS)
Offline WouterJ - 23/12/2010 11:47
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ik zie #tekstvak niet groter worden in IE...

En naast dat het & teken &amp; moet worden heb je nog meer vreemde tekens erin staan. Bij beëindigen is de ë ook een vreemd teken en het wordt in dit geval &euml;

Daarnaast mis je nog alt attributen bij je images. En verder is dit geen XML maar XHTML.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s