login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

div tabel onafhankelijk plaatsen

Offline vinniejones - 04/12/2010 17:53
Avatar van vinniejonesNieuw lid Ik heb op deze

deze website
een ad bar div id code staan. Nu wil ik dat deze div adbar zich zo lang kan maken als hij wil
alleen als ik de hoogte aanpas gaat de linkerkant de webpagina ook langer worden.

Hoe zorg ik ervoor dat ik deze tabel onafhankelijk kan wijzigen in formaat zonder dat andere delen van de websites meeveranderen in lengte / breedte?

Gr,
Vincent

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 04/12/2010 18:05
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Dat komt omdat deze relatief is en de gewoon een insprong links maakt. Je kan best alles op een "float: left" zetten en enkel de "ad bar" op float: right.

En werkt in dat geval dan ook best met een container div waar "heel de site" in steekt.
Offline vinniejones - 04/12/2010 22:32
Avatar van vinniejones Nieuw lid Kun je een voorbeeld geven van hoe de code dan zou moeten zijn?

Gr,
Vincent
Offline WouterJ - 04/12/2010 22:54
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Zie hier een voorbeeldje van wat hij volgens mij bedoelt: http://waldio.110mb.com/css/float.html

Verder zijn er heel wat fouten in je code:
- XHTML wil geen HOOFDLETTERS in tags zien. <BR> moet dus worden <br>
- In XHTML moeten alle tags worden afgesloten. Heb je dus een tag zonder afsluittag(bijv. <div></div> of <br>) moet je / erachter zetten: <br />
- In je CSS heb je padding-bottom en padding-right enz. Dit kan je allemaal in padding zetten. Dit werkt volgens: padding: [padding-top][padding-right][padding-bottom][padding-left]; Of padding: [padding-top/bottom][padding-right/left]
- Javascript kan je beter in aparte .js bestanden zetten en die dan inladen:
  1. <script src="bestand.js" type="text/javascript"></script>


succes 
Offline vinTage - 04/12/2010 23:42
Avatar van vinTage Nieuw lid
Waldio schreef:
- XHTML wil geen HOOFDLETTERS in tags zien. <BR> moet dus worden <br>
nee <br /> 
Offline WouterJ - 05/12/2010 14:21
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
vinTage schreef:
[..quote..]nee <br /> 

Weet ik. Ik wou het -aangezien dit een beginner is- stapje voor stapje doen. Kijk maar eens naar de volgende stap.  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s