login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

@font-face vraagje

Offline WimJ - 31/10/2010 23:03
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Geeks,

Zat vandaag weer een artikel te lezen over HTML5, CSS3 etc
En kwam uit bij het stuk over @font-face, even wat 'gegoogle'd'..
Allemaal heel simpel en super leuk natuurlijk, tot het stukje dat je het font dat je wilt gebruiken moet installeren op je server?

Nu vond ik niet direct een logisch antwoord op 'Hoe installeer ik een font op een server?'
Hoop dat één of andere übergeek me hier kan verder helpen?

Bedankt alvast!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 31/10/2010 23:09
Avatar van icemar Lid Je kan zelf geen font op een server instalerenbij standaard hosting.
Je kan dan beter sIRF gebruiken of Cufon hier een mooi item er over http://www.inventis.be/blog/cufon-vs-sifr
Offline Koen - 31/10/2010 23:12 (laatste wijziging 31/10/2010 23:13)
Avatar van Koen PHP expert Volgens mij upload je gewoon een otf bestand naar je server en link je daarnaar in je css...?

  1. @font-face {
  2. font-family: BlaatFont;
  3. src: url(http://www.bla.com/blaatfont.otf);
  4. font-weight: 123;
  5. }
  6. /*en */
  7. p {
  8. font-family: BlaatFont, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
  9. }


@icemar: dat is iets anders, daarmee vervang je de originele tekst via javascript 
Offline WimJ - 31/10/2010 23:14
Avatar van WimJ Grafische gevorderde EDIT: hier is het artikel dat me iets meer uitlegde over @font-face..

http://www.stoe.../font-face
Offline WeedSide - 01/11/2010 02:09
Avatar van WeedSide Nieuw lid Perfecte tut.

Greetz WeedSide  
Offline WimJ - 01/11/2010 03:04 (laatste wijziging 01/11/2010 03:05)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Wel jah we zullen zien, heb net een VPS besteld, zou morgen ergens online moeten poppen als het goed gaat..

Dan even testen met het gewoon te droppen in een map, men ding te doen en dat het werkt of dat ik het moet installen in mijn root of what so ever.. thanks!

EDIT: hou het nog even open for suggestie's, en bijkomende problemen waneer ik men VPS heb en er nog niet uit geraak, sluit het wel waneer we van wal zijn!
Offline Joost - 01/11/2010 23:20
Avatar van Joost PHP expert Het lijkt me toch dat een font geinstalleerd moet zijn op de PC van de browser, of zoals Koen aangeeft, wordt meegegeven door de server. Een font installeren op een server lijkt me niet nodig, aangezien de browser de CSS en HTML interpreteert.

Verbeter me als dit niet klopt..
Offline WeedSide - 01/11/2010 23:31
Avatar van WeedSide Nieuw lid
Joost schreef:
Een font installeren op een server lijkt me niet nodig, aangezien de browser de CSS en HTML interpreteert.

Bij deze dit klopt niet.. Niet alle fonts worden automatisch gesteund door een browser of pc, dus deze moeten wel degelijk op de server staan. Lees link die ik in voorgaande reply heb gezet.

Greetz WeedSide  
Offline Koen - 01/11/2010 23:36
Avatar van Koen PHP expert
WeedSide schreef:
[..quote..]
Bij deze dit klopt niet.. Niet alle fonts worden automatisch gesteund door een browser of pc, dus deze moeten wel degelijk op de server staan. Lees link die ik in voorgaande reply heb gezet.

Greetz WeedSide  


Wat Joost zegt klopt helemaal.

@Wim: Waarom in godsnaam hiervoor een VPS bestellen? Onder "installeren op een server" wordt gewoon verstaan dat je het otf bestand ergens online zet waar je browser het vanaf kan halen, zoals ik ook al bijna twee dagen geleden in mijn eerste reactie heb geschreven.
Offline WeedSide - 01/11/2010 23:44
Avatar van WeedSide Nieuw lid Jep mijn excuus verkeerd begrepen... Geïnstalleerd hoeft niet nee, maar wel mee aangeroepen. Nogmaals excuus voor het snelle (stonede) lezen.

Greetz WeedSide 
Offline WimJ - 01/11/2010 23:53
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ja had niks om te testen Koen   , Behalve mijn local dan 
We geraken er wel uit morgen hoop ik, hadden ze vandaag op een feestdag server onderhoud ugh.
Offline Sitebase - 02/11/2010 03:54
Avatar van Sitebase PHP expert Ik heb hier een aantal weken geleden ook nog een artikel over geschreven.
Beginnen met font-face
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s