login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE - hoogte table met background

Offline Prutserke - 30/10/2010 16:42 (laatste wijziging 30/10/2010 16:55)
Avatar van PrutserkeNieuw lid Hey allemaal,

Gebasseerd op volgend script: http://plaatscode.be/140149/

De kolommen (variabele kolom en nr 2), daar dient normaal de background image herhaalt te worden.

Echter, in FF en safari etc. werkt alles prima, alleen in IE wil hij de de kolom (net boven de variabele kolom) niet op een hoogte houden van 606 pixels.

Deze moet exact 606 pixels blijven doordat hij een speciale afbeelding bevat. Deze vervaagt naar een "simpele" afbeelding (in de variabele kolom) vandaar dat deze geen hoogte meekrijgt.
Des te meer tekst ik in het midden typ, des te meer moet die "simpele" afbeelding herhaalt worden, zonder dat de kolom net boven de zwarte kolom afwijkt van zijn 606 pixels.

Weet iemand hier raad mee? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.


Alvast bedankt!!!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nathanael - 30/10/2010 18:15 (laatste wijziging 30/10/2010 18:17)
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
hallo,

misschien heb je het nog niet gemerkt, maar je tabel sluit je 2x en opent maar 1x.. misschien heeft IE daar problemen mee

edit: k moet wel beter kijken... maar je script is ook niet supper lekker geschreven moet ik zeggen
Offline valles10 - 30/10/2010 18:53
Avatar van valles10 HTML interesse
nathanael schreef:
hallo,

misschien heb je het nog niet gemerkt, maar je tabel sluit je 2x en opent maar 1x.. misschien heeft IE daar problemen mee

edit: k moet wel beter kijken... maar je script is ook niet supper lekker geschreven moet ik zeggen

een code kan niet 'lekker' zijn, en zijn code is ook netjes gestructureerd.

Waarom ga je eens niet met divs werken? het maakt het leven zoveel simpeler (a)

Offline Prutserke - 31/10/2010 10:14
Avatar van Prutserke Nieuw lid Het probleem is dat ik table's gewoon ben... En dan naar de div's overstappen is nogal moeilijk! 

Heb het al meerdere keren ergens gelezen dat tegenwoordig enkele met <div> wordt gewerkt, maar wat als je tables echt nog goed gewoon bent?

Niemand een oplossing voor dit table probleem?
Offline Kevin - 31/10/2010 11:42
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Probeer eens met er een CSS style tussen te zwieren. In de aard van:

  1. <td align="center" valign="middle" background="images/layout/algemeen_links.png" style="background-repeat:no-repeat; min-height: 606px; height: 606px; width: 212px;">VASTE HOOGTE</td>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s