login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Divs over elkaar plaatsen (Opgelost)

Offline avickum - 28/09/2010 21:13
Avatar van avickumNieuw lid Hallo,

ik probeer twee divs over elkaar heen te zetten zonder dat de position: absolute is, want de divs moeten meeschuiven met de pagina, maar ze moeten dus ook over mekaar heen kunnen, hoe moet dat?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 28/09/2010 21:16
Avatar van vinTage Nieuw lid wat heeft 'absolute' en 'meeschuiven met de pagina' met elkaar te maken?
Offline avickum - 28/09/2010 21:17
Avatar van avickum Nieuw lid als je een div op absolute zet en je verkleind de pagina, dan schuift de div niet mee met de pagina, maar blijft hij staan. Als je een div relative zet en je verkleind de pagina, dan schuift de div mee,

maar als ik relative gebruik dan kunnen de divs niet meer over elkaar heen staan.
Offline vinTage - 28/09/2010 21:20
Avatar van vinTage Nieuw lid ah verkleinen, ik snapte er al niks van 

Wat je kan doen is wel met absolute werken, maar met javascript de waardes 'aanpassen' als er resized wordt.
het resizen kan je 'detecteren' middels Google.be: javascript onResize
Offline avickum - 28/09/2010 21:25
Avatar van avickum Nieuw lid Dit is alleen als je de grootte van de pagina verandert, maar dan klopt het dus niet bij iemand die van zichzelf al een smaller scherm heeft, of wel?
Offline vinTage - 28/09/2010 21:27
Avatar van vinTage Nieuw lid jij zei zelf 'als je een div op absolute zet en je verkleind de pagina' ...

en je kan toch gewoon de waardes procentueel invullen ipv in pixels?
Offline avickum - 28/09/2010 21:30 (laatste wijziging 28/09/2010 21:34)
Avatar van avickum Nieuw lid de meeste mensen snappen het niet als ik het anders uitleg dus zeg ik het altijd op deze manier, en met proceten loopt de div nog altijd iets achter de op de achtergrond.

Edit: Ik heb het in procten én in px gedaan, 50%+pixels, dat werkt wel goed
Offline larssy1 - 30/09/2010 12:31
Avatar van larssy1 MySQL beginner proceten..procten??

lijkt me niet normaal nederlands 

Als je topic is opgelost, klik dan aub "OPGELOST!" aan zodat dit topic uit de recente lijst verdwijnt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s