login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

table Heigth

Offline kiwi - 22/07/2010 21:08 (laatste wijziging 22/07/2010 21:45)
Avatar van kiwiNieuw lid beste leden,

ik zit weer met een probleem,
na verheefs zoeken op een antwoord zal ik het maar eens vragen:

ik heb dus een tabel maar de onderste rij (of is dit een kolom?) moet doorlopen tot de onderkant van de site,

hoe kan ik dit verwezelijken?
dat alleeen de onderste rij(of is dit een kolom?) de overschietende hoogte aaneemt waneer er geen tekst is, maar waneer er meer tekst is verder loopt en dan er een scrolbar komt

het gaat over deze site: http://remotecosmix.webatu.com/?site=about

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 22/07/2010 21:17
Avatar van WouterJ HTML gevorderde De eerste vraag weet ik niet, maar de 2e:
kiwi schreef:
hoe kan ik deze dingen verder uit elkaar zetten (verticaal dan)

Margin-top, margin-bottom.
Of als je het op 1 regel wil zetten:
  1. margin: [top] [left] [bottom] [right];
Offline kiwi - 22/07/2010 21:22 (laatste wijziging 22/07/2010 21:44)
Avatar van kiwi Nieuw lid
Waldio schreef:
De eerste vraag weet ik niet, maar de 2e:
[..quote..]
Margin-top, margin-bottom.
Of als je het op 1 regel wil zetten:
[..code..]


Dit is mogelijk, maar dan moet ik elke van de inputs een ID geven, dit is dan wat raar bestaat er een andere manier?

EDIT: mss met een list? of weet er iemand een betere manier?
ja List werkt perfect

nu nog die tabel de volledige hoogte geven
Offline Martijn - 22/07/2010 22:01
Avatar van Martijn Crew PHP [][][][] <- rij, te onthouden omdat je er TR omheen zet -> table ROW
[]
[]
[]
[]
en zo is het een kolom
Offline kiwi - 22/07/2010 22:03
Avatar van kiwi Nieuw lid Owkee, bedankt,

maar hoe kan ik nu de laatste rij laten doorlopen dat het de overschietende plaats van de pagina vult?
Offline Martijn - 22/07/2010 22:14
Avatar van Martijn Crew PHP om in eeen rij vakjes samen te voegen rowspan="2", en om in een kolom dingen samen te voegen colspan="2"

Maara wat je uitlegt lijkt verdomt veel op hoe je een website layout in elkaar zet, als dat zo is, moet je nu stoppen, en met divs gaan werken. Dat is corrrecter, fijner als je het onder de knie heb en het laad iets sneller
Offline kiwi - 22/07/2010 22:35
Avatar van kiwi Nieuw lid Ja normaal werk ik met div's maar op 1 of andere raare manier, deed ik het met een table,
ik zal het ooit wel eens met div's doen
Offline WouterJ - 22/07/2010 22:38
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
kiwi schreef:
Dit is mogelijk, maar dan moet ik elke van de inputs een ID geven, dit is dan wat raar bestaat er een andere manier?

Ja:
http://articles...-forms-css
Offline valles10 - 22/07/2010 23:14
Avatar van valles10 HTML interesse je height instellen in %'en? 
Offline kiwi - 23/07/2010 01:41
Avatar van kiwi Nieuw lid
valles10 schreef:
je height instellen in %'en? 

Was het maar zo simpel 
Offline valles10 - 23/07/2010 08:25
Avatar van valles10 HTML interesse En als je nu de menu links en de content rechts in divs zet, en dan je menu op height 100% zet?

Het probleem dat jij nu hebt, had ik vroeger als probleem. Alleen had ik toen de oplossing maar wou ik dat niet Bij mij deed hij de menu naar beneden de pagina, en dat wou ik net niet 
Offline xSc - 23/07/2010 09:36
Avatar van xSc Onbekend Aljeblieft jongens, ben ik nu hier de enige. Tabellen voor layout zijn uit de jaren 90.

Doe nu eens dit:

Geef je hoofd div een 100% height mee. Je kunt even min-height gebruiken als je een minimale hoogte nodig hebt. In je CSS geef je ook html, body { height: 100%;margin: 0;padding: 0}.

Ga even serieus aan de slag met het leren van divs en css. Het is zo eenvoudig en je kunt er prima crossbrowser mee werken.
Offline valles10 - 23/07/2010 11:18
Avatar van valles10 HTML interesse
xSc schreef:
Aljeblieft jongens, ben ik nu hier de enige. Tabellen voor layout zijn uit de jaren 90.

Doe nu eens dit:

Geef je hoofd div een 100% height mee. Je kunt even min-height gebruiken als je een minimale hoogte nodig hebt. In je CSS geef je ook html, body { height: 100%;margin: 0;padding: 0}.

Ga even serieus aan de slag met het leren van divs en css. Het is zo eenvoudig en je kunt er prima crossbrowser mee werken.

Wat is dat toch met jou :S
Als kiwi nu graag met tabellen werkt, is dat toch zijn probleem :S
Het is niet omdat jij een ander stijl hebt van coden dat een ander dat ook persé moet toepassen.

Offline Martijn - 23/07/2010 11:23
Avatar van Martijn Crew PHP nou, als je op een webcommunitie komt kun je verwachten dat mensen aangeven dat tabellen 'fout' zijn, en dit mening probeer door te krijgen aan de beginners die vinden dat een tabelletje nog wel kan ;)


(nee, d at was geen belediging oid, gewoon verduidelijking, en vanaf hier gaan we weer verder met aardig doen tegen elkaar en niet bitchen)
Offline valles10 - 23/07/2010 11:24
Avatar van valles10 HTML interesse Zou hij niet met js hoogte van document ofzo kunnen berkenen en dat dan als height instellen in zijn menu?
Offline kiwi - 23/07/2010 16:43 (laatste wijziging 23/07/2010 20:46)
Avatar van kiwi Nieuw lid Zoals vermeld,
had ik geen gedacht waarom ik dit met tabellen deed,
ik ben nu al bezig met een DIV versie ervan 
------------------------------------------------------------
Wat een proleem meegeeft:
ik heb dus een paar <div>'s boven elkaar met "Float: left",

maar nu wil ik dat de onderste uitloopt tot de onderkant van de browser,
of wanneer er meer tekst is, uitloopt tot de tekst gedaan is

hoe doe ik dit, wanneer ik height op 100% zet komt er een scrollbar, die er niet mag zijn

http://remotecosmix.webatu.com hier dit is hem. voorlopig staat de hoogte van de onderste Div (deze bevat de text in het gele gedeelte) op 100%. maar zoals je ziet loopt deze tot voorbij de onder kant van de webpagina, heeft iemand hier een oplossing voor?
Offline valles10 - 24/07/2010 09:48
Avatar van valles10 HTML interesse 'tot voorbij de onderkant' waarschijnlijk moet je dan
  1. margin-bottom: 50px;
hebben?
Offline Martijn - 24/07/2010 12:40
Avatar van Martijn Crew PHP nee, wat je nu doet, is dat je 50px leegte creeert aan de onderkant:

_________
tekst


_________

jij bedoeld gewoon bottom, en dan zou je -50 moeten geven, maar ik geloof dat IE geen fan is van Bottom
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s