login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

center div in td (Opgelost)

Offline syssin - 11/07/2010 16:43
Avatar van syssinNieuw lid Hallo iedereen,
Ik heb een zwaar probleem met het centeren van een div in een td.
De div is eigenlijk een javascript menu met ul's en il's.
Deze moet onderaan in het midden weergegeven worden in een td die 100% breed is en 100 hoog. (om het wat simpeler te zeggen: mocht het een text-probleem zijn, dan spraken we over valign="bottom" en align="center")
De afmetingen zitten vast in de td, in html dus.

Na heel wat gesukkel, heb ik de td ook nog een id gegeven dat samen met het id van de js-div in een css-bestand zit.

  1. #sddm
  2. {
  3. top: 80;
  4. left: 50%;
  5. margin: 0px auto;
  6. padding: 0;
  7. position: relative;
  8. }
  9.  
  10. #menub {
  11.  
  12. width: 100%;
  13.  
  14. }


#sddm is het js-menu (waar nog wat andere #'s bijzitten voor het js-menu)
#menub is het id van de td. Ik weet dat deze compleet overbodig is, maar misschien is dit nodig, dus zet ik het er alvast bij.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Waarschijnlijk is er een heel logische oplossing voor, maar ik zie hem helaas nog niet ;)
Alvast bedankt!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ProjectWebdesign - 11/07/2010 17:01
Avatar van ProjectWebdesign Lid Je complete website met div's maken ipv. tabellen.
Tegenwoordig gebruikt bijna niemand meer tabellen om een website op te bouwen.
Offline syssin - 11/07/2010 17:03
Avatar van syssin Nieuw lid Weet ik, maar de website is al helemaal opgebouwd in tables. Het zou wel erg lang duren om deze nu helemaal opnieuw te bouwen.
Is er echt geen mogelijkheid om dit te doen?

Bedankt voor de reactie!
Offline ProjectWebdesign - 11/07/2010 17:04
Avatar van ProjectWebdesign Lid Wat is de link naar de website? Vaak een website omzetten naar div's is zo gebeurd hoor.
Maar heb je position: relative; al eens weg gehaald?

Als je een link hebt naar de pagina kan ik even kijken, ik moet een voorbeeld hebben om even wat manieren uit te testen.
Offline syssin - 11/07/2010 17:15
Avatar van syssin Nieuw lid Sorry, de website staat lokaal..
Ik denk niet dat het echt nog de moeite is om hem helemaal om te zetten naar divs.
Maar ik heb een goed voornemen genomen om vanaf nu met divs te werken!

Het probleem is een beetje dat 'left: 50%' er voor zorgt dat de div begint op 50%. Dus duwt hij het hele spelletje wat naar rechts en staat het niet meer in het midden.
Is er misschien een mogelijkheid om die 50% min de helft van de breedte van dit element te doen?
Offline WouterJ - 11/07/2010 17:30
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Tabellen zijn zeer slecht, en je moet het zo snel mogelijk ombouwen.
Want bij jou staat het goed, maar bij andere browsers en andere updates staat het meteen helemaal door de war.

Dus begin zo snel mogelijk met Div's.

Hier zie je hoe je moet centeren: http://waldio.110mb.com/css/centeren.html
Offline syssin - 11/07/2010 19:35 (laatste wijziging 11/07/2010 19:37)
Avatar van syssin Nieuw lid Ik heb dan toch besloten om hem om te zetten naar divs. Het gaat sneller dan verwacht.. ;)
Nu heb ik wel nog geen oplossing voor het centreren. Bedankt voor de link, maar daar staat alles met vaste horizontale afstanden. Ik zoek iets om horizontaal te centreren.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

*EDIT* Sorry heb niet gezien dat er ook een horizontale uitleg stond! Bedankt!
Offline WouterJ - 11/07/2010 19:56
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Als het is opgelost wil je dan naar de post met de oplossing gaan en die aanvinken als opgelost (door op het groene vinkje te klikken linksonder de post).
Zo gaat hij van de actuele onderwerpen af, en weet iedereen wat de oplossing is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s