login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

naar welke browser sites ontwikkelen IE6?? (Opgelost)

Offline NaVaNaX - 26/05/2010 19:57
Avatar van NaVaNaXNieuw lid
Zelf heb ik nog IE6 en ik geloof dat die nog vrij veel gebruikt wordt bij Non IT Goeroes in Vlaanderen, waar toch de doelgroep ligt van mijn toekomstige site.

Ik kom regelmatig de volgende hack tegen voor IE6 :

  1. <!--Force IE6 into quirks mode with this comment tag-->
  2. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
  3. "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
  4. <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">


kan iemand dat vertalen voor een beginner.

NaVaNaX

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 26/05/2010 20:18
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Kun je misschien aangeven welke van de 4 regels onbekend zijn?
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 20:26
Avatar van NaVaNaX Nieuw lid

Halo Waldio,
Wel de eerste is volgens mij gewoon een html comment, correct? maar de comment text vertelt iets anders

de rest begrijp ik allemaal nog niet goed. maar de ze site heeft eventueel de oplossing voor mijn probleem in mijn eerste topic. probeer gewoon die html css te begrijpen. blijkbaar heb ik te kampem met een ie6 probleem en hierin staat daar een hack voor. ik hou niet van wysiwyg software, will de code begrijpen en aanpassen.

http://www.dyna...es-layout/
Offline lemoinet - 26/05/2010 20:34
Avatar van lemoinet PHP gevorderde zelf maak ik nog enkel sites die optimaal zijn voor IE8.nu nog websites ontwikkelen voor IE6 is absurd. IE6 is bijna 10 jaar oud, dat zou betekenen dat je ook je site zou moeten ontwikkelen voor firefox 0.1. als mensen nog IE6 hebben is dat hun probleem.

PS:
het gebruik van xhtml in IE is ook al absurd. IE heeft en zal ook nooit xhtml ondersteunen.
als je een nieuwe website maakt, gebruik dan de html5 doctype

Offline WouterJ - 26/05/2010 20:34 (laatste wijziging 26/05/2010 20:36)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde In dat geval bespreken we de hele pagina:
  1. <!--Force IE6 into quirks mode with this comment tag-->

Dit is alleen een HTML comment; het zegt wat, maar doet niks.

  1. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
  2. "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Dit is een doctype. Doctype zeggen in welke taal het geschreven staat. De meest gebruikte HTML talen zijn:
HTML 4.0
HTML 5
XHTML 1.0
Daarin heb je ook nog Transitional, Strict en Frames. Hier kun je meer over doctypes leren.
  1. <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">

Dit verteld wat over de taal waarin het geschreven staat. In dit geval:
XHTML en Engels. In de link staat meer over deze dingen geschreven. In die link wordt trouwelijks alles uitgelegd over een pagina bouwen in HTML en CSS. Van niks tot een super site!

Succes! 

EDIT:
Citaat:
het gebruik van xhtml in IE is ook al absurd. IE heeft en zal ook nooit xhtml ondersteunen. Gebruik HTML5

Hahaha, ik bouw mijn websites altijd in XHTML. En het werkt zelfs perfect in IE5.5, dus die 2 zinnen zijn onzin. Daarnaast wordt HTML5 nog helemaal niet gesteund door IE8 of lager. Pas bij IE9 wordt HTML5 ondersteunt.
als je een nieuwe website maakt, gebruik dan de html5 doctype
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 21:01
Avatar van NaVaNaX Nieuw lid
ben een beetje slimmer, maar blijkbaar nog ver van huis. ik ken nog heel veel mensen met een oude computer met XP en bijhorende IE6. Als ik hun een site aanbied die ze niet kunnen leze zal ik ook niet veel plantjes verkopen geloof ik.

hoe weet ik in welk doctype ik werk ? ik gebruik frontpage 2002.

zou allang naar win 7 en ie8 overgegaan zijn maar WinAmo Sent files werkt daar niet en heb daar nog geen alternatief voor gevonden. alsok mijn TV kaart die nog perfect werkt onder XP maar niet onder WIN7
Offline vinTage - 26/05/2010 21:26 (laatste wijziging 26/05/2010 21:29)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Waldio schreef:
Dit is alleen een HTML comment; het zegt wat, maar doet niks.

jawel het doet wel wat, het dwingt ie om in quirksmode te gaan, dat gebeurd als de doctype niet op de allereerste regel staat.
Er staat nu een comment, maar gewoon een lege regel was ook al goed.

NaVaNaX schreef:
hoe weet ik in welk doctype ik werk ? ik gebruik frontpage 2002.
Als je met DAT prog een site wilt maken, vergeet het dan helemaal maar, dat is 's werelds slechtste editor ever!
Offline lemoinet - 26/05/2010 21:32 (laatste wijziging 26/05/2010 21:33)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde
Waldio schreef:
Hahaha, ik bouw mijn websites altijd in XHTML. En het werkt zelfs perfect in IE5.5, dus die 2 zinnen zijn onzin.


Het is niet omdat er een XHTML-doctype wordt gebruikt dat de webpagina in Xhtml is opgemaakt. (zoals zoveel denken). Een webpagina is enkel Xhtml als het naar de browser wordt gestuurd met het "application/xhtml+xml" mime-type en niet met het veelal gebruikte
"text/html".

NaVaNaX schreef:
ik ken nog heel veel mensen met een oude computer met XP en bijhorende IE6. Als ik hun een site aanbied die ze niet kunnen leze zal ik ook niet veel plantjes verkopen geloof ik.


Dan zou je die vele mensen die je kent toch eens moeten aanraden om overstappen om een nieuwere versie, dit heeft alleen maar voordelen. (veiliger, sneller, betere weergave van websites). Als we maar blijven websites ontwikkelen voor IE6, zijn we over 10jaar nog bezig en dan kunnen maar beter stoppen met ontwerpen.

Edit: vintage was me voor

nog een kleine aanrader:
gebruik een ander programma dan frontpage om websites te ontwikkelen.
dit is een van de slechste programmas om websites in te maken.
alternatieven: dreamweaver, pnotepad of gewoon kladblok (dit werkt nog het beste)
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 21:43
Avatar van NaVaNaX Nieuw lid

wel ik ben nog maar 1 weekje bezig en heb all de volgende evolutie doorlopen

layout in tabellen, frames en div's met CSS. al doende leert men he.

bedankt voor de tips, maar ik wil de code begrijpen niet een WYSIWYG programma

was al opzoek naar een free dreamweaver maar heb die nog niet gevonden

en ivm met die IE6 mensen, niet alle mensen hebben budget om elke paar jaar een nieuwe pc / software te kopen. hoofdel van mijn site : zelfgekweekte plantjes verkopen en die doelgroep zijn nu eenmaal geen pc fanatiekelingen. 
Offline lemoinet - 26/05/2010 21:48
Avatar van lemoinet PHP gevorderde IE8 is gratis en heeft geen nieuwe pc nodig

System Requirements
Offline vinTage - 26/05/2010 21:52 (laatste wijziging 26/05/2010 21:52)
Avatar van vinTage Nieuw lid voor welke browser moet je betalen dan?
Een (website) layout maak je met divs en niet met frames en of tabellen!!

De code begrijpen, heel goed, maar bedenk wel dat je dan nog wel even bezig bent, mss kan je eens rondneuzen naar een free template ofzo.

edit, en nu was ik 2es 
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 22:00
Avatar van NaVaNaX Nieuw lid

ik weet dat IE8 gratis maar daar ik zelfs met 6 zit heb ik de laatste week zitten werken aan problemen die ik niet begreep want de DIVs en CSS deed niet wat ik schreef blijkbaar was dat een ie6 probleem

via deze site kwam ik daar eigenlik achter.



heb mijn eerste pagine dus al 4-5 keer opnieuw gemaakt.

http://www.dyna...es-layout/

heb mijn eerste pagine dus al 4-5 keer opnieuw gemaakt. met een variatie op het vorige duurde het omaper 10 minuten.

alle begin is moeilijk en blijkbaar wou ik verschillende zaken realizeren in IE6 wat niet gaat. ok punt begreppen (dreamweaver torr in prog) ie8 zal ik dan ook maar instaleren. raag had ik ook Win7 maar winamp sent files wekr daat nog steeds niet mee en dat kan ik niet missen

Dukes Place

hier ben ik met bezig. ben dus een beginner maarja ...
Offline vinTage - 26/05/2010 22:12
Avatar van vinTage Nieuw lid Om je dan maar gelijk even aan te tonen dat je prog niks is om mee te "devven"

ie8
en
firefox
Offline Jelmerholland - 26/05/2010 22:26
Avatar van Jelmerholland PHP beginner http://wijstoppenook.nl/nl/
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 23:12
Avatar van NaVaNaX Nieuw lid hallo IE8 is geinstaleerd en Dreamweaver S4C10 staat er ook op. en nu nog maar eens opnieuw beginnen zekers. win 7 moet wachten, hardware niet compatible

weer een beter versie van de eerste pagina, werkt deze overal?

niew probeersel
Offline vinTage - 26/05/2010 23:39
Avatar van vinTage Nieuw lid win7 of hardware of je editor gaan hier niks mee te maken hebben...
Dat gevalletje wat je nu host ziet er weer heel anders uit...
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 23:55
Avatar van NaVaNaX Nieuw lid
Dit waren toch uw woorden..
Citaat:
Als je met DAT prog een site wilt maken, vergeet het dan helemaal maar, dat is 's werelds slechtste editor ever!
Citaat:
Als je met DAT prog een site wilt maken, vergeet het dan helemaal maar, dat is 's werelds slechtste editor ever!
.. ivm frontpage.

je moest eens weten hoe ik die banner gemaakt heb via excel picture ingeladen, office wordaart erop, via een printscreen prog uitgeknipt op een goede ameting. heel antiek maar ik kan alles niet in 1 week leren. ben js en php scriptjes aan het uitpluizen etc etc


we komen er wel Knowledge is the Key

bedankt voor jullie raad, zal nog zekers vragen hebben want de maan moet nog boven de aarde komen te hangen. ik heb ze al in 8 verschillende stadia en de berekiningen werken maar het duurt zolang voor die geladen is. wordt vervolgd



Offline vinTage - 27/05/2010 01:11
Avatar van vinTage Nieuw lid Bij deze nomineer ik dit topic(oplossing) als ziekste oplossing ever   
Offline Koen - 30/05/2010 11:13
Avatar van Koen PHP expert
vinTage schreef:
Bij deze nomineer ik dit topic(oplossing) als ziekste oplossing ever   

²
Bedankt door: fluaju
Offline fluaju - 04/06/2010 21:35
Avatar van fluaju IRC nerd ³ 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s