login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Firefox aanraden bij gebruik IE (Opgelost)

Offline koosax - 19/05/2010 21:04
Avatar van koosaxLid Hoi, ik wil de gebruikers van mijn website wanneer zij IE gebruiken een balk laten zien
waarin staat dat zij beter Firefox kunnen gebruiken. Ik heb hier al ooit een javascript voor gezien maar kan deze nergens meer vinden.

weet iemand zo'n script?

Alvast bedankt

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Arphetic - 19/05/2010 21:11 (laatste wijziging 19/05/2010 21:16)
Avatar van Arphetic Nieuw lid popupje op de user agent, heb wel zo'n scriptje voor je, 1 secondje 

Edit:
  1. $browser_user_agent = ( isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) ) ? strtolower($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) : '';
  2. if(stristr($browser_user_agent, "msie"))
  3. {
  4. echo '<script type="text/javascript">
  5. alert("This page is not shown correctly by IE. Use an other browser to see this site in the correct way.");
  6. </script>';
  7. }
Offline koosax - 19/05/2010 21:14
Offline Arphetic - 19/05/2010 21:16
Avatar van Arphetic Nieuw lid Mhh zag ook meteen een bugje zitten, er meteen even uitgehaald 
Offline koosax - 19/05/2010 21:18
Offline Filip - 19/05/2010 21:21
Avatar van Filip IRC guru Je kan ook natuurlijk je site deftig maken zodat het in elke browser werkt.. Zeker IE8 moet te doen zijn. Dat je IE6 blocked kan ik nog aannemen, maar de rest is gewoon uit luiheid..
Offline WouterJ - 19/05/2010 22:03
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
nephilim schreef:
Je kan ook natuurlijk je site deftig maken zodat het in elke browser werkt.. Zeker IE8 moet te doen zijn. Dat je IE6 blocked kan ik nog aannemen, maar de rest is gewoon uit luiheid..

Dit ben ik met je eens. En ik werk nu met CSS3 (en IE ondersteunt dat niet ) Dus heb ik met conditional comments een meta tag gemaakt waarin elke IE gebruiken in 0 sec. doorverwezen wordt naar een pagina met CSS2. Zo kan je het ook maken, 1 mooie voor de verstandige gebruikers en 1 minder mooie voor de 'domme' gebruikers van IE.
Offline koosax - 20/05/2010 13:05
nephilim schreef:
Je kan ook natuurlijk je site deftig maken zodat het in elke browser werkt.. Zeker IE8 moet te doen zijn. Dat je IE6 blocked kan ik nog aannemen, maar de rest is gewoon uit luiheid..

Mijn website werkt ook in alle browsers, alleen wil ik IE gebruikers erop wijzen dat het beter/fijner is om over te stappen naar FF.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s