login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Marquee vervanger (Opgelost)

Offline Tuinstoel - 20/03/2010 18:07 (laatste wijziging 20/03/2010 18:10)
Avatar van TuinstoelPHP expert Ik heb stad en land (Google) al afgezocht, maar ik kan niet de juiste vinden.

Ik zoek gewoon een marquee vervanger - want dat werkt niet meer - om een balk horizontaal alle banners van de sponsoren te laten printen, naast elkaar.

Ik ben al diverse scripts tegengekomen maar bevat telkens een van de volgende eigenschappen die je dan weer juist niet kan hebben:
- verticale looprichting
- horizontale scrollbalk
- afbeeldingen die onder elkaar komen te staan
- geen volledige uitloop van alle sponsoren (dus hij stopt gewoon na 5 v/d 10 en begint opnieuw)

Kan iemand mij iets voorschotelen wat ook gewoon werkt, en binnen een div container gedrukt kan worden zonder problemen? Zie op deze mijn huidige scrollbalk; een aangepaste variant van dynamicdrive die in originele staat verticaal scrollt.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 20/03/2010 18:15
Avatar van vinTage Nieuw lid wat is er mis met een normale maruee? ik snap je vraag eigenlijk niet.
Offline Tuinstoel - 20/03/2010 18:21
Avatar van Tuinstoel PHP expert Depracated, en als gevolg daarvan werkt hij niet meer in IE8 (kwam ik zelf ook een half jaar te laat achter maargoed). Hij heeft dan geen volledige uitloop in mijn geval, dus een aantal sponsoren vervielen gewoon en dat werd natuurlijk niet gewaardeerd ;).
Offline vinTage - 20/03/2010 18:27 (laatste wijziging 20/03/2010 18:34)
Avatar van vinTage Nieuw lid het werkt gewoon in ie8 hoor...net zelf hier getest.

Edit, moest weer ff zoeken, maar ik heb hier wel een leuke oplossing denk ik...
aanpassen naar horizontaal is peanuts, daarnaast scrollt deze contineu, dus geen witruimte NA de content van de marquee
Offline Tuinstoel - 20/03/2010 18:33
Avatar van Tuinstoel PHP expert Hij scrollt niet volledig uit ;). Je ziet hooguit iets van 6 sponsoren terwijl het er een stuk of 30 à 40 moeten zijn. Dat is nu op dit moment het probleem, omdat het script is aangepast van een verticaal script van dynamic drive. Ik word echt gek van die rare fratsen tegenwoordig.
Offline vinTage - 20/03/2010 18:34
Avatar van vinTage Nieuw lid ah, net mn bericht ge-edit...mss heb je er wat aan

http://www.vintagesworld.be/forum/17/#antwoord187
Offline Tuinstoel - 20/03/2010 18:46
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ehm ik zoek eigenlijk een html/css/javascript oplossing hiervoor. Flash zou misschien wel een uitkomst zijn maar hij moet wel horizontaal blijven scrollen en als ik zo naar het actionscript kijk dan heb ik volgensmij niet de mogelijkheid om dit aan te passen. Ik ben overigens ook niet in het bezit van Flash, en flashkennis .
Offline vinTage - 20/03/2010 18:48 (laatste wijziging 20/03/2010 18:49)
Avatar van vinTage Nieuw lid aanpassen naar horizontaal is peanuts.
Free trails avail @ adobe 

  1. fotoMarquee["laadClip"+a].onEnterFrame = function() {
  2. this._y++;
  3. if (this._y>aantal*fotoHoogte) {
  4. this._y = 0;
  5. }
  6. };


x ipv y
Offline Tuinstoel - 20/03/2010 19:02
Avatar van Tuinstoel PHP expert Sorry ik ben echt een leek op Flash niveau, ik had toevallig wel een CS3 versie op de pc staan maar met al die fancy termen... ik kom er met Flash niet uit ;).
Offline vinTage - 20/03/2010 19:08
Avatar van vinTage Nieuw lid ah dont bother, dat scriptje is ook hopeloos verouderd 
Wegens wat gedoe hier ben ik niet in de mood, maar anders mag je me over een tijdje lastig vallen, dan maak ik wel iets deftigers voor je.

Voor nu kan ik je niet verder helpen, een google tochtje naar jquery slider ofzo zal je wel verder op weg helpen.
Offline Tuinstoel - 20/03/2010 20:41
Avatar van Tuinstoel PHP expert Hehe, maar ik had ook al gezocht naar een jquery oplossing maar die kon ik niet vinden, totdat ik een wat helderder moment had: http://net.tuts...e-scroller/
Bam! het werkt .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s