login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wizard maken

Offline Martijn2008 - 15/01/2010 20:04 (laatste wijziging 15/01/2010 20:04)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik wil graag een wizard maken in HTML & CSS met misschien een beetje javascript. Idee is dat ik een wizard heb(volgende, vorige en finish), zodat ik alle text-boxen in 1 keer in de code-behind(php) af kan vangen.

Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Martijn

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MrWolf - 16/01/2010 10:33 (laatste wijziging 16/01/2010 10:34)
Avatar van MrWolf Lid Je zou in je form een <input type="hidden" name="pagina" value="0" /> kunnen maken. Dan weet php in welke pagina je bent. Je kan de gegevens in een session opslaan. MAAR, dit is niet in 1 keer.

Of

Maak in de js code de functies volgende_pagina() en vorige_pagina() aan. volgende_pagina() MOET FALSE RETURNEN. Maak de variabele pagina aan, deze geeft de pagina aan. Google even op Google.be: div visible java script. Maak een <div name="pagina1" id="pagina1"><form onsubmit="volgende_pagina();">Formulierpagina 1
<button type="button" onclick="vorige_pagina();">Vorige</button>
<button type="submit">Volgende</button></div> aan, en pagina2... In het eerst moet alleen pagina 1 zichtbaar zijn, de anderen niet, en daarna pagina2... Bij de laatste pagina moet je Volgende vervangen door Finish en onsubmit="volgende_pagina();" door method="POST"
Hopelijk snap je het nog...
Mr. Wolf
Offline henver - 16/01/2010 15:59
Avatar van henver HTML gevorderde Voor elke stap van je wizard kan je een div maken. Met JS toon je dan de juiste div.
Offline ArieMedia - 16/01/2010 16:17
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
MrWolf schreef:
Je zou in je form een <input type="hidden" name="pagina" value="0" /> kunnen maken. Dan weet php in welke pagina je bent. Je kan de gegevens in een session opslaan. MAAR, dit is niet in 1 keer.

Of

Maak in de js code de functies volgende_pagina() en vorige_pagina() aan. volgende_pagina() MOET FALSE RETURNEN. Maak de variabele pagina aan, deze geeft de pagina aan. Google even op Google.be: div visible java script. Maak een <div name="pagina1" id="pagina1"><form onsubmit="volgende_pagina();">Formulierpagina 1
<button type="button" onclick="vorige_pagina();">Vorige</button>
<button type="submit">Volgende</button></div> aan, en pagina2... In het eerst moet alleen pagina 1 zichtbaar zijn, de anderen niet, en daarna pagina2... Bij de laatste pagina moet je Volgende vervangen door Finish en onsubmit="volgende_pagina();" door method="POST"
Hopelijk snap je het nog...
Mr. Wolf
hidden inputfields zijn zo lek als een mandje.
Offline TotempaaltJ - 16/01/2010 17:12
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
ArieMedia schreef:
hidden inputfields zijn zo lek als een mandje.

Maar ze hebben hier dezelfde "purpose" (kweet het NL woord ff niet) als gewone inputfields, dus niks lek aan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s