login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Container 100% hoog, scrollen binnen een div (Opgelost)

Offline TomD - 21/08/2009 11:18
Avatar van TomDNieuw lid De structuur van de site die ik wil ontwerpen bevat een container-div die 100% hoog is zodat de site (verticaal) schermvullend is. Binnen die container zitten verschillende divs, waaronder een die de "inhoud" bevat.
Wanneer er te veel tekst is om op het volledige scherm weer te geven, wil ik dat die interne div met de inhoud een scrollbar krijgt, en niet de container of globaal body/html. Het volstaat hiervoor blijkbaar niet om die div, die ín de container zit, ook 100% hoog te maken.
Het helpt ook niet om alle overflows op een hoger niveau (html, body, container) op "hidden" te zetten en die van de inhouds-div op "auto". Die 100% van de inhouds div stopt niet bij de schermhoogte, maar loopt gewoon door.

Dus mijn vraag: is er een manier op de hoogte van de inhouds-div op zo'n manier vast te leggen dat de 100%-hoogte van de container steeds de schermhoogte blijft en dat er een scrollbar in de inhouds-div komt wanneer de tekst meer dan het scherm nodig heeft?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline sir_green - 21/08/2009 11:31
Avatar van sir_green PHP interesse Misschien kun je hier iets mee?

http://www.wickham43.net/scrollingdivs.php
Offline TomD - 21/08/2009 11:36 (laatste wijziging 21/08/2009 21:02)
Avatar van TomD Nieuw lid Alvast bedankt voor de link.

Op het eerste zicht lijken dat divs te zijn met een (absolute) fixed height. In dat geval krijg ik ook een scrollbar binnen de div, maar het probleem is dat ik geen vaste hoogte kan opgeven, die is namelijk afhankelijk van de resolutie. De container vult op dit moment (verticaal) het hele scherm (ook als er te weinig tekst is) en het is die totale hoogte die de "vaste hoogte" voor de interne div zou moeten zijn.

Inmiddels opgelost via een omwegje met javascript/php.
Offline Poitrrr - 24/11/2009 21:24
Avatar van Poitrrr Nieuw lid Ik zit met precies hetzelfde probleem, hoe heb je het opgelost?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s