login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Enkele DIV vraagjes/probleempjes.

Offline lasdesigner - 27/06/2009 12:51
Avatar van lasdesignerPHP beginner Beste,

Ik heb een aantal vragen wat betreft het HTML + CSS van divs. Ik wil namelijk het volgende - maar bij mij werkt het maar niet - ik zou ook niet weten waar ik moest beginnen.

Probleem 1
Ik heb 2 divjes naast elkaar staan
  1. <div id="col">
  2. <div id="col_links"></div>
  3. <div id="col_rechts"></div>
  4. </div>


Nu wil ik dat ze beide even groot zijn (altijd), dus ook al staat er in rechts 3x zoveel tekst dan in links, dan toch moeten ze even groot blijven. Hoe zou ik dit kunnen realiseren dat dat in elk browser werkt? Ik heb namelijk op internet gezocht maar kon wel veel vinden. Maar vaak werkte dit niet in IE6. Ze moeten daarnaast ook nog een minimale hoogte hebben (van 200 pixel) - dit is opzich goed te realiseren met min-height en _height.

Probleem 2
In dezelfde code als boven moet in col_rechts onderaan nog een plaatje vastzitten. (bovenaan is gemakkelijk, gewoon met background in de css) maar hier moet hij onderaan aan vastzitten. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Dat die altijd - ondanks een variabele hoogte - onderaan blijft zitten?

Alvast super bedankt!!

Groeten,

Luuk

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 27/06/2009 13:27
Avatar van Martijn Crew PHP min/max hiegth/width werkt niet in IE6 hoe je ze alleij even groot maakt is door ze 50% te gen, als de 1 groter word de ander doen kan niet zomaar, tenzij je met js functies en dingen gaat maken

een plaatje onderin kun je doen door een div onder je tekst te plaatsen met daarin je plaatje
Offline lasdesigner - 27/06/2009 13:34
Avatar van lasdesigner PHP beginner
Citaat:
een plaatje onderin kun je doen door een div onder je tekst te plaatsen met daarin je plaatje


En hoe zorg ik dan dat die altijd onderaan blijft? Ook al is de tekst minder lang?
Offline Martijn - 27/06/2009 13:41
Avatar van Martijn Crew PHP niet. Vertical-align: bottom; word niet door alles gesteund.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s