login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een 'page' binnen een bestaande webpagina openen (Opgelost)

Offline aikona - 19/06/2009 11:00
Avatar van aikonaLid Hi

Via frame kan ik een link klikken en die dan in een tweede frame openen.
Indien ge een top en bottom frame grbruikt waarvan top een dropdown menu heeft en bottom uw pagina bevat dan hebt ge het nadeel dat wanneer uw dropdown menu te lank is dat er een gedeelte van dat menu niet zichtbaar is

Is hier een oplossing voor met frames of zonder frames .bvKan ik een link 'content' laten open gaan in een DIV of moet ik gebruik maken van PHP of javascript

Dank u

Eric

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 19/06/2009 11:58
Avatar van Martijn Crew PHP dan moet je gebruik maken van php ja dan ga je namelijk naar een pagina systeem, en dan laad php het bestand in je div (als je de code goedzet uiteraard)
Offline aikona - 19/06/2009 13:45
Avatar van aikona Lid Ok ,

Enig idee wat zo een pagina systeem eruit ziet .Hopelijk moet er geen code in elk blad komen want dat zou dodelijk zijn .

Is daar ergens een tutorial op deze site.

Dank u

Eric
Offline jaronneke - 19/06/2009 15:44
Avatar van jaronneke MySQL interesse PHP.net: include
Offline aikona - 26/06/2009 20:29 (laatste wijziging 26/06/2009 20:39)
Avatar van aikona Lid Aan de moderator : misschien zo deze post onder PHP moeten verhuizen

De include() is de oplossing maar ... dit gezegd zijn toch nog een paar problemen ( geweest).

Het hele idee is van frames weg te stappen .Dit heb ik gedaan door een table met 2 'rows' waarvan 'row' 2 opgedeeld in 2 'columns'.In cel 1.1 staat het menu met 'href' .In 'cel 2.1 en cel 2.2 staat de include() code.
Maar de include code aanvaard geen 'parameter' bv include('mijnpagina.php?id') maar wel een $_POST dus juist voor de include : $id = 'nr007'.
Tweede maar : indien ge verwijst naar 'include('somedir/nogdir/mijnpagina.php') dan wordt deze pagina "verschoven" naar uw document en .... enige include in het tweede document verwijzen nu naar een 'slechte'locatie

Groete

Eric
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s