login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kan dit beter?

Offline kurohyou - 06/06/2009 00:01
Avatar van kurohyouOud lid kan dit beter is het onderwerp en het zal duidelijk zijn dat dit beter kan, sorry 

http://www.pantheracs.eu/test/test.html

bovenstaande link bevat de layout waarmee ik bezig ben momenteel, nog niks grafisch, gewoon opmaak. De bedoeling is dat aan de rechterbovenkant 3 talen komen met 3 verschillende buttons, links van de pagina is een menu en terug hezelfde, allemaal verschillende buttons voor het menu.

Nu ik weet dat werken met ul li gemakkelijk is voor menu's, maar als je voor elke menuopties een ander grafisch bestand gaat gebruiken is dit dan mogelijk met ul li? en ook wat betreft voor current menu item?

schiet me niet dood aub, ben nog aan het leren.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wave6 - 06/06/2009 08:59
Avatar van Wave6 PHP beginner Ja zeker is het mogelijk om ul li te gebruiken ook al maak je gebruik van andere images.
Je kan deze gewoon met CSS een class geven.
Wil je dit dynamisch oplossen.
Dan zou ik wel de relatie nog ff vast leggen in een database.
Offline trisie - 12/06/2009 17:13
Avatar van trisie Nieuw lid goede layout

en het is zeker mogenlijk om ul li te gebruiken zoals boven uitgelegd  
Offline Richard - 12/06/2009 17:14
Avatar van Richard Crew algemeen UL LI geeft geen menu aan, OL LI geeft een menu aan. ;)
Offline junior - 12/06/2009 19:03
Avatar van junior Lid waarom OL?
Offline Bart - 12/06/2009 19:04
Avatar van Bart PHP expert Google.com: OL HTML Tag
Offline timmie_loots - 12/06/2009 20:12 (laatste wijziging 12/06/2009 20:14)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Het is nog onzin ook. Beide elementen zijn om een lijst weer te geven. Bij de ene is de volgorde van de lijst van belang en wordt die automatisch weergegeven, bij de ander niet. Ik neem aan dat de volgorde in een lijstje van linkjes in het menu geen grote waarde hecht aan de volgorde, en dat nummering al helemaal niet nodig, en waarschijnlijk onwenselijk, is.

EDIT:
Quicky, misschien kun je dat soort reacties beter achterwege laten, of in ieder geval drie keer kijken om er zeker van te zijn dat het nuttig is. In dit geval geeft je geweldig handige link geen antwoord op de vraag.
Offline Abbas - 13/06/2009 02:51
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom zou de reactie van Quicky geen bijdrage kunnen zijn aan de topicstarter zijn vraag/probleem? Jouw edit is eerder onzin... 
Offline Pellens - 13/06/2009 11:27
Avatar van Pellens PHP interesse @JeXus @Quicky is het echt zo dat OL beter is voor een menu dan UL?

Google herkent graag het menu van je website, prefereert Google dan eerder OL voor dit?
Offline Ibrahim - 14/06/2009 11:01
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik zou niet weten waarom je ol boven een ul zou moeten verkiezen. In een ul komen er voor de items een bullet, in een ol komt er een getal. Beide zijn goed, aangezien je in je CSS deze images toch uitschakelt.
Offline Sitebase - 15/06/2009 09:38
Avatar van Sitebase PHP expert Volgens mij kan het wel waar zijn dat OL beter is voor menu's aangezien je normaal een menu opbouwt met de belangrijkste items bovenaan. Hierdoor is de volgorde van de items dus wel belangrijk aangezien je belangrijkste menu items eerder voorkomen in je broncode wat dus een soort van SEO is. Dat is alvast mijn theorie erover.

@kurohyou
Als ik jouw was zou ik eerst heel mijn layout in photoshop of fireworks maken en vervolgens pas te beginnen met dit om te zetten naar CSS. Hierdoor ga je veel cleanere code krijgen en meestal ook een layout die meer samenhangend is.
Offline timmie_loots - 15/06/2009 14:07 (laatste wijziging 15/06/2009 14:08)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
titjes schreef:
Waarom zou de reactie van Quicky geen bijdrage kunnen zijn aan de topicstarter zijn vraag/probleem? Jouw edit is eerder onzin... 


Het is geen nuttige bijdrage voor de TS omdat het gebruiken van een list al genoemd was (en het daarom gewoon herhaling is van iets wat al is gezegd), bovendien kwam het over als iets wat een antwoord moest zijn op de vraag van junior (waarom OL?), en op die vraag is het ook géén antwoord. Dat het volgens hem dan nodig is om het achter zo'n vreselijk nutteloze lmgtfy-pagina te proppen, maakt het een bijzonder nutteloze en irritante post.

WMP schreef:
Volgens mij kan het wel waar zijn dat OL beter is voor menu's aangezien je normaal een menu opbouwt met de belangrijkste items bovenaan. Hierdoor is de volgorde van de items dus wel belangrijk aangezien je belangrijkste menu items eerder voorkomen in je broncode wat dus een soort van SEO is. Dat is alvast mijn theorie erover.


Het is inderdaad waar dat je termen die belangrijk zijn voor jouw website het beste zo vroeg mogelijk in je broncode terug kan laten komen. Echter, er is geen verschil tussen het gebruiken van OL en UL, omdat het op twéé tekens na exact dezelfde code oplevert. Het eerste item in een OL zal net zo vroeg in de code voorkomen als het eerste item in een UL. Een OL en een UL zijn elementen die semantisch gezien erg dicht bij elkaar in de buurt liggen. Het enige verschil is dat de volgorde van belang is bij een OL. Het is dan ook onzin om te claimen dat de OL-tag gemaakt is voor menu's.
Offline Sitebase - 15/06/2009 16:21
Avatar van Sitebase PHP expert @timmie_loots
Mij hoor je niet claimen dat OL voor menu's gemaakt is maar aangezien bij een menu de orde van de items van belang is is het logischer om een OL te gebruiken.
Offline timmie_loots - 15/06/2009 16:39 (laatste wijziging 15/06/2009 16:40)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
WMP schreef:
@timmie_loots
Mij hoor je niet claimen dat OL voor menu's gemaakt is maar aangezien bij een menu de orde van de items van belang is is het logischer om een OL te gebruiken.


Dat sloeg dan ook meer op de reactie van JeXuS, die zei namelijk wel letterlijk dat OL's oorspronkelijk gemaakt waren om menu's mee te maken.

Of een OL in dit geval beter is dan een UL is denk ik een kwestie van interpretatie. Jij ziet de volgorde van menu-items blijkbaar als van belang. In mijn ogen is dit in mindere mate zo. Het enige item in mijn menu's waarvan de plek enigszins van belang is, is het "home" item. Die zie ik graag als eerste terugkomen. Verder kan de plek van een item me gestolen worden. Het is voor mij daarom logischer om een UL te gebruiken. Het zou een ander verhaal zijn als ik bijv. een soort wizard zou maken, met een linkje naar de verschillende stappen. In dat geval zou een OL meer op zijn plaats zijn.

Of je een OL of een UL moet gebruiken hangt dus vooral af van het belang dat jij hecht aan de volgorde.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s